Anak aku dan anak mereka ..

by - Rabu, November 21, 2012

 

Baru Qhaliff kena gigit nyamuk , aku dah pening pala .. Baru selsema , kelam kabut bawak g klinik ..

Anak anak kecil di Gaza, Palestine tu ? Luka ? Berdarah ? Kena tembak ? Kena kejar dek tentera zionis ? Kena sepak terajang ? Macam macam lagi mereka dah rasa sewaktu kecil lagi .. Hanya mampu menangis tapi tiada erti takut langsung !

Bila dah besar .. anak anak kecil ini berjuang demi agama .. Tunduk sujud pada agamanya .. Anak anak kecil kita ? Ada yang begitu dan malangnya ada yang tunduk pada hawa nafsu ..

Bila melihat wajah anak kecil kita atau kita sendiri yang dah besar panjang , apakah kita terlupa segala pergorbanan mak ayah kita hingga bila dah besar begini , kita kembali sombong dan angkuh pada mereka .. Kalau begitulah rasa kita , bersyukurlah sbb mak ayah kita tak hantar kita ke Gaza sewaktu kita baby dulu ..

Aku tak mungkin jadi setabah bayi kecil itu ..

You May Also Like

7 comments

  1. bersyukur dengan suasana negara kita yang jauh dari peperangan..
    moga mereka di sana kuat dan tabah dalam mengharungi dugaan..

    BalasPadam
  2. samalah dengan pandangan saya

    http://nurainsz.blogspot.com/2012/11/semua-dalam-satu.html

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah , sy brsyukur xdhantar ke GAZA swktukecil dulu . :D . Em , meh la sama-II berdoa moga penyeksaan mereka cepat berakhir..

    BalasPadam
  4. apa yg jadi pada palestin.. sbg rakyat malaysia kita perlu berfikir lebih dalam. menerenung lbh terperinci. Betapa kita bertuah berada di bumi Malaysia. Aman dan masih dalam keadaan terkawal.
    2. Kenapa kita perlu berperang sesama kita? sewajarnya kita merenung seketika... kurangkanlah segala perbalahan lidah & kata2 antara setiap penduduk di malaysia. sesungguhnya mrk di sana berperang lbh besar.

    BalasPadam
  5. serius sedih abg Ben... semoga mereka tabah dan berjaya lawan tentera Zionis yang kejam itu...amin...

    BalasPadam
  6. betul, setuju dengan abg ben, anak-anak dekat sana berjuang demi agamanya, anak-anak dekat sini masih leka dengan dunia permainan mereka.

    # hai qhaliff!

    BalasPadam