Selamatkah kita sebenarnya ?

by - Selasa, November 27, 2012

 

Baru pulang dari rumah baru .. Tadi , seorang sahabat baik aku singgah sekejap kat rumah tu untuk bersuka ria .. Hehe .. Takde la… Kebetulan dia ada keje kat situ , jadi singgah la jap ..

Sambil tu , dia saja periksa keselamatan yang ada dalam rumah tu berdasarkan pengalaman dia menjadi ketua kampung kat taman perumahan dia..

Hurmm .. Ada beberapa petua yang dia kongsikan bersama dengan aku .. Bila dia kata begitu begini dan tunjukkan beberapa kelemahan yang ada dlm rumah tu , aku jadi takut sedikit kerana ada kebenarannya apatah lagi kawasan rumah aku tu , masih belum beberapa terang ditambahkan lagi dengan kewujudan banyak kawasan perumahan yang sedang dibina.. Jadi , paham paham je laa ..

Sebaiknya , amik je penggera keselamatan cam jiran sebelah aku buat .. Lantik ADT untuk pasang penggera keselamatan .. Katanya pemasangan pun tak la mahal mana .. Bulanan , tak sampai pun RM100 .. Jika nak dibandingkan dengan keselamatan keluarga kita kan ?

Hurmm .. Ada kebenarannya .. Akan dipertimbangkan kesemua langkah langkah keselamatan .. Dan , aku baru diberitahu oleh seorang lagi sahabat baik yang mana maknya baru saja dirompak .. Masih menunggu berita penuh. Semoga Allah melindungi mereka ..

You May Also Like

7 comments

  1. elok dipertimbangkan dengan baek..keselamatan kluarga tu pnting :)

    BalasPadam
  2. Yes, so true. Papa baru je pasang CCTV kat rumah kami juga and skrg ni gate and grill perlu sentiasa dikunci. Orang bangla yang jual barang skrg makin brani, mcm tadi, tengok gate tak berkunci dia main buka sendiri, tanya nak beli sarung cushion ke tak. Tak patut betul la. Elok dipertimbangkan abg ben, especially ada baby mcm skrg..

    BalasPadam
  3. sekarang musim rompak. bahaya. jika kawasan bahaya baik pasang abang ben..~

    BalasPadam
  4. sekarang ni orang jahat ada di mana2....orang baik yang jahat pun ada di mana2 juga ... jadi, elok la beringat2...utamakan keselamatan diri dan keluarga. 1 yg mungkin boleh d kongsikan juga, selain kita berikhtiar dengan cara seperti pemasangan alat2 keselamatan tu, perlu juga kita sentiasa amalkan doa2 yg pernah diajar oleh rasul kita dalam menjaga keselamatan diri.

    BalasPadam
  5. bro.. nasihat aku, ambil langkah keselamatan yang paling maksimum... sangat2 bahaya situasi kat sana..

    BalasPadam
  6. betul.. bahaya ada di mana2..
    kita kena lebih peka dengan keadaan sekeliling dibantu pula dengan jiran2 yang saling membantu.. ;)

    BalasPadam
  7. Betul tu abg Ben.... Bahaya ne Ada Kat mana2... Kena berwaspada

    BalasPadam