Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 6 November 2011

Boleh ke ‘Asal Buat ‘ ?

 

Tak buat langsung

 

image

 

Asal buat dah ..

 

image

 

 

Yang betul-betul buat

image

 

 

Aku taknak wanita Islam menjadi bahan tontonan atau bahan cuci mata golongan lelaki .. Maka sebab itulah aku berkali kali update entri begini. Bukan niat merendahkan mereka tetapi memberitahu dan mengajak kita semua termasuk aku mahupun ahli keluarga aku sama sama berfikir .. Di manakah maruah kita sebenarnya ?

 

image

Kalau bukan aku sebagai lelaki beragama Islam yang memberitahu , takkan nak tunggu mereka yang bukan Islam untuk menegur ? Malu mereka nanti kalau kena tegur dek mereka .. kan ?

19 komen :

♥ MS ♥ berkata... [Reply to comment]

okei., yang dekat atas sekali tu, bajet cun oh . --"

Cik Kasih berkata... [Reply to comment]

btol tu abg ben..ni pkai mcm nk telanjang..adoi,susah dh nk tegur kalo dr hati dieorng sndiri xde ksedaran..

Lyssa Faizureen berkata... [Reply to comment]

heee . neh mesti kes geram sebab ada org komplen entry sebelum nih . hehe

Ibnu isa berkata... [Reply to comment]

lebih baik semua muka di sensor kan.. :)... tidak mengaibkan mane2 pihak.. #justsay..

NURUL ASHIKIN berkata... [Reply to comment]

tahu kenapa ada wanita yang tak mo tutup aurat? sbb depa nak bergaya sampai letih~ susahnya jadi insan yang indah ~ masing2 nak tunjuk keayuan pada dunia

BEN ASHAARI berkata... [Reply to comment]

@Ibnu isa takde kaitan ..

Fatin Nadia berkata... [Reply to comment]

yang betul2 buat tu cunnn..:)

NURUL NADIAH MAMAT berkata... [Reply to comment]

ramai yang berfesyen bukan berlandaskan Islam.....itu sebab jadi macam nie....kalo betul2 ikut syariat insyaAllah semua akan jadi indah...

NiSha berkata... [Reply to comment]

mekasih menasihati.. insyallah, akan menjadi yg dituntun.. dan mengelak dari yg tak patut...

.:☂ gardiens:. berkata... [Reply to comment]

suka entry mcm ni..mmbina..

Ini Kisah Tia berkata... [Reply to comment]

teringin jugak nak "betu;-betul buat" .. tapi sekarang rasanya belum betul2 lagi .. sebab tu jarang keluar rumah . duduk rumah saja dosa pun tak keluar ..

Nalisa berkata... [Reply to comment]

tambah sadis lagi bila golongan tak buat lansung dan asal buat tu di kalangan klrga terdekat kita sendiri...

RoseLangkawi berkata... [Reply to comment]

like this post!terbaek!

Mohd Syukri berkata... [Reply to comment]

dpt menyedarkan kaum wanita islam kt malaysia nie..entry yg bgus abg Ben.:D

dayanQueen berkata... [Reply to comment]

msty isteri En.Ben tergolong cm org kt bwah kn skali kn...

Abhamz berkata... [Reply to comment]

salam, ramai menganggap betudung tu fesyen....bukan tuntutan dan ada kaitan dgn taqwa serta hari kemudian.

Qaseh dalia adelia berkata... [Reply to comment]

hurm .. sama lah saya pun masih belum sempurna dari sudut luaran mahupun dalaman , doakan yang terbaik

**::CIKNUURUL::** berkata... [Reply to comment]

kene muhasabah diri selalu dengan isu aurat ni,.sentiasa update dri sendiri,.sebab kadang2 kite sendiri tersasar kan,.sy pun sedang menuntun diri ke arah yg lebih baik,.bukan takat boleh buat je,.erm,.doakan semua para muslimah sedar tanggungjawab ni,.

like this post, abg ben!,.

MaYa MustWany berkata... [Reply to comment]

fasha tuh baru lepas mandi kut,tak sempat dah,terus g anugerah skrin..
ooppsss.hihhihi

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI