Keterbukaan yang memusnahkan

by - Khamis, Oktober 18, 2012

 

image

Ada seorang kawan baru-baru ni bagi aku satu url blog berkenaan sikap keterbukaan pelajar Malaysia di luar negara ( Singapura ) yang dengan penuh bangga bercerita tentang kehidupan seks mereka yang kononnya mereka bersikap minda terbuka !

Memula aku masuk , aku ingat mungkin ada yang nak naya mereka tapi bila setiap entri penuh dengan .. hurmm .. meloyakan ! Ada yang kritik dan ada yang sokong ! Pelik ..

Dia dengan penuh bangga memaparkan diri dia .. Sebenarnya aku malas nak up entri camni sbb tak berfaedah tapi bila ada kritikan mengatakan inilah sebenarnya rupa RAKYAT MALAYSIA terutama pelajar yang berada di luar negar , maka aku keluarkan pendapat aku ..

Dalam setiap badan remaja ada satu perasaan dan perasaan itu terkurung samada disebabkan mak ayah dia atau sbb agama . Andai tidak dikunci dengan betul , atau berjaya dibuka dengan pengaruh seseorang , maka bebaslah dan mudah dirosakkan .. Inilah yang paling takut terutama pada anak muda ..

Dalam erti kata lebih tepat , syaitan punya kerja laa yang dok pengaruh manusia ni .. Haaa .. Iman kita perlu kuat dan akal perlu bijak membuat penelitian apa yang patut dihindari dan apa yang boleh dibuat .. Senang kan ?

Sebab tu ada agama .. Kalau takde agama , hancur manusia atas dasar kebebasan berfikir .. Tipu daya syaitan ..

You May Also Like

7 comments

  1. baru tadi terbaca kat blog lain pasal ni.. memalukan.. jagalah nama baik kita even dok luar negara pun.. jgn jatuhkan maruah sesuka hati aje -_-

    BalasPadam
  2. Alhamdullilah. AKu tak jadi sebegitu. huuu. Takut juga terkena kejutan budaya bila jauh dari mak dan ayah.. Dan aku sedang cuba perbaiki diri lagi.. hee

    #Eh.. apa yg aku merepek in. Haha. Maaf.

    BalasPadam
  3. Astaghfirullahalazim... dah tak der perasaan malu la.. macam dah takder maruah dah

    BalasPadam
  4. apabila nafsu menguasai segalanya...takutnyaaa..mintak dijauhkan...

    BalasPadam
  5. Tompang lalu di law fac semalam tompang malu juga...tapi kan kite x le senang2 menuding jari, ni budak tak kenal dunia lagi semoga jadi pengajaran pd yang lain yg pegang bendera Malaysia di mana jua berada...ramai dah jumpe "budak kecik" lagak pandai (memang pandai di kertas)masih cetek pengalaman tapi mahu cakap besar..kesian mereka...Parents, family and society should help these ppl..

    BalasPadam
  6. abg ben , baru baca Star newspaper. Dia tu memang banggang! Grr..

    BalasPadam
  7. semalam terbace kat blog org lain gak pasal mende ni. errrr. macam nates je perangai cenggini. bangga nak masuk neraka. dowh~

    BalasPadam