Kesian Qhaliff ..

by - Oktober 31, 2012

 

Lagi 2 hari , genap dia 7 bulan . Cepat benar dia membesar..  Semalam , dia penyelamat amarah aku .. Aku di kala terlalu geram kerana kes beg sandang aku tu , aku terpandang wajah dia yang muram seolah olah mengerti yang aku sedang dalam keadaan marah.

Aku lemparkan senyuman pada dia .. Dia membalasnya dan kembali ceria. Secara automatik , aku tersedar dari hasutan syaitan .. Istighfar dan kembali rasional ..

Kesian kat wife .. Kesian kat Qhaliff .. Tak mengapalah .. Biarlah beg sandang aku tu hilang samada dicuri atau apa saja nak diberi nama asalkan kedua dua insan yang aku sayangi dan cintai ini selamat ..

Betullah kata mereka .. Anak akan jadi penyebab kebahagian rumahtangga .. Harta boleh diusahakan tapi anak dan isteri adalah penyebab kepada segala semangat untuk segalanya ..

You May Also Like

9 comments

  1. Sbr abg ben. Qhaliff tdo nmpk perut pun maintain ensem

    BalasPadam
  2. anak penyejuk hati...
    mak saya selalu kata,
    kamilah sebab utama dia meneruskan perjuangan dalam menjalani kehidupan..=)

    BalasPadam
  3. Anak penyejuk hati dan anak juga semangat utk kite truskan kehidupan..

    Qaliff tido meti lasak kan ke kiri ke kanan but sgt2 cute walaupun peyut dia nampak. heheheheh

    BalasPadam
  4. salam
    moga beg tu mereka serahkan kepada pihak berwajib.sama2 kita doa.isteri dan anak penyejuk hati.alhamdulillah...kita masih bersama insan tersayang walau apa jua dugaan dtg.

    BalasPadam
  5. barang yang hilang membuatkan hati kita tak keruan, amarah datang melanda, habis semua orang kita nak marah, kita kena muhasabah diri, samada ni merupakan rahmat di sebalik satu kehilangan....

    BalasPadam
  6. Tetiba je aku touching baca ini.. =)

    BalasPadam
  7. syukur alhamdulillah Ben dah ok walau tetap sedih dngn barang kesayangan yg hilang..smlm baca sedih gak, tapi tak tau nak komen apa sbb akak dpt rasakan perasaan BenZla masa tu...cuma perlu bersabar dan banyak muhasabah diri..sesungguhnya ianya dugaan yg perlu dihadapi...

    syukur Ben sekeluarga selamat sampai rumah...ceria2kan harimu...auucakkkkkk.....

    BalasPadam
  8. anak & isterimmg dpt menyejukkan hati

    BalasPadam
  9. cepatnya masa berlalu.. tak sangka dah nak 7 bulan dah Qhaliff ye...

    BalasPadam