“ Qhaliff nak isap pek tu .. “

by - Oktober 29, 2012

 

Aku memula tak faham la menda pek pek ni .. Tapi bila aku cuba fahamkan ayatnya , baru aku faham .. Yang selalu guna , mak mertua aku la .. Tapi dia sebut penuh kesopanan dan perlahan je gitu .. hehe ..

Dan tadi , sewaktu merayau di Wakaf Che Yeh .. aku disapa oleh sorang makcik ni .. Dia pon dok dukung baby..

“ Berapa bulan ? “ , makcik tu tanya.

 

“ Ne bule .. Nak masuk 7 doh .. “. Perghhh .. aku tera nak kecek Klate la konon tapi makcik tu balas dengan bahasa luar ! Amboi .. Aku pulak yang lebih.. Hahaha ..

 

“ Minum susu apa ? Nampak besar sungguh .. “ , makcik tu nak cam nak bermanjaan dgn aku lak.. Auww .. hahaha ..

 

“ Susu dada jer .. “ , jawab aku . Tapi mulut aku nak je tersasul kata gini ..

 

“ Dok isap pek je makcik .. “ . Tapi aku tak berani . Kang tak pasal aku kena tampar  ! Hahahahha ..

 

Pastu dia pon sambung borak hinggalah wife mai tegur .. Dia ingat sanak sedara aku belah Kelantan .. Tu sibuk mai.. Kalau tau aku kena ngorat , awal lagi dia mai sembang skali .. Hahahah ..

Tiba-tiba makcik ni lari ! Aku pandang dia dengan penuh tanda tanya. Awat makcik ni ? Nak pek kan cucu dia ke ? Hahaha ..

“ Kilat dik !! “ . Dia jerit . Aku pandang ke langit. Cerah je cuaca dan aku terperasan , ada kedai belakang dia pasang lampu mentol putih yang sangat cerah. Aku mampu ketawa dalam hati . Mesti flash dari lampu tu yang buat dia rasa seperti nampak kilat. Hahaha .. Sabo je laa ..

Sebelum tu makcik tu kata , baby menyusu badan ni bagus.. Dengar cakap mak dia .. Hehehe …

You May Also Like

12 comments

  1. ayat abang ben yang last tue bahaya....ahaha...

    kelakar part makcik tue nampak kilat...kekekekek....

    BalasPadam
  2. Haha! Lawak mak cik tu! Owh baru tau org klate sebut gitu.. :)

    BalasPadam
  3. Aik ilang dah ayat last , wahahaha gatai dah hilang ek kahkah .. Ne bule ne bule ..

    BalasPadam
  4. memang btol pun baby hisap susu dada akan dengar cakap ibunya dan selalu juga bertekak dgn ibunya...mcm anak ejam si Haq tu, baru 9 bulan dah pandai cari pasal dgn ibunya...hehe

    BalasPadam
  5. hehe..lawok jugok abe ben kito ni.yang tak tahannya makcik tu terkejut sebab flash lampu yang disangka kilat."kilat dik"..sabo jerlah

    BalasPadam
  6. Kilat dikk.. Hahahahhaha naka la hoo

    BalasPadam
  7. xleh byg abg ben kecek kelate.jgn jd siam mari sudoh.kihkih

    BalasPadam
  8. hahaha
    lucu sero
    kito anok jati kelate jugok

    BalasPadam
  9. bilo dengo ore luar kecek gak, pelik lah bunyi nyo..malu waso bilo denga, kalu alek2 kito ni biaso jah..kelate ngn ganu ni..heee

    BalasPadam
  10. nak try bayang abe ben kecek klate lagu mano...

    BalasPadam
  11. haha.. kalau aku, mau tergelak kuat2 dgn makcik tu.. hahaha

    BalasPadam
  12. hehe..
    hati2 belajar bahasa kelantan :D

    BalasPadam