SELAMAT HARI LAHIR KE 1 , MUHAMMAD QHALIFF IMAN !

 

Dari sehari hinggalah ke 11 bulan lebih .. Dan hari ini , genaplah usianya setahun ! Alhamdulillah … Berjaya jugak aku buktikan yang aku boleh jaga anak tanpa guna maid .. heheheeeeee … Berkat pertolongan isteri , keluarga dan juga kawan kawan di dalam dan luar dunia maya ini ! Terima kasih !!

http://lh5.ggpht.com/-WseH-9HcHOE/UGpYE0B_URI/AAAAAAAApCI/BJX28hRZD4E/PicsArt_1349119196672_thumb%25255B3%25255D.jpg?imgmax=800

Dan … hari ini , genaplah setahun usianya ..

Sesungguhnya , kehadiran Qhaliff membawa sejuta perubahan pada diri aku .. Sememangnya , anak adalah amanah ALLAH .. Muhammad Qhaliff Iman bin Salbani .. Semoga menjadi anak yang soleh serta berguna pada masyarakat dan negara !

Entri pertama pengenalan Qhaliff di dalam blog .. Akhirnya setelah lebih 12 jam menunggu … Dan bacalah sejak 2 April 2012 .. macam macam aku ceritakan mengenainya .. Luahan hati seorang ayah ..

51 ulasan:

  1. anak amanah ALLAH abang ben. semoga dia jd anak yang soleh.. comel je gambar qhaliff gunting rmbut tu hahaaha. selamat ulang tahun 1 Qhaliff :)

    BalasPadam
  2. selamat hari lahir Qhaliff... moga dimurahkan lagi rezeki... amin... :)

    BalasPadam
  3. cepat betul masa berlalu.. happy birthday Qhaliff!

    BalasPadam
  4. msti byk cabaran nk besarkn sorang anak..dr situlh kita akan sedar besarnya pngorbanan mak & ayah!

    p/s:usia setahun. dah boleh jdi abg dah tu hhahaa

    BalasPadam
  5. wah..selamat hari jadi qhalif..jangan lupa bagi kek..hehe

    BalasPadam
  6. smakin chomell Qhaliff ! selamat hari lahir Qhaliff ~ =) =)

    BalasPadam
  7. Selamat hari lahir qhaliff iman semoga menjadi ank yg soleh, diberikan kesihatan yg baik,membesar dgn bijsk dan berbakti untuk kedua ibubapanya..insyaallah..aminnn

    BalasPadam
  8. Sanah helwah Qhaliff :) tak sangka dah setahun dah.. hehe :) semoga membesar sebagai anak yang soleh nanti ^^

    BalasPadam
  9. Allhamdulillah... selmat hari lahir haliff... kejap jer kan dah besar anak ben... caiyok la ben, the best daddy la...:)

    BalasPadam
  10. Allah selamatkan kamu! Moga Qhaliff menjadi anak yang soleh dan berguna kepada masyarakat dewasa kelak. :)

    BalasPadam
  11. Kalau tambah lagi sorang anak ni, rasa2 abang Ben kena buat dua entry sekali post! haha

    BalasPadam
  12. wahhh budak comel ni dah genap setahun. boleh dah ni nak ada adik *oke gurau*. semoga Qhaliff selalu dilindungi dan dirahmati Allah. be a good boy oke kiddo.

    p/s: baru tahu nama sebenar abang ben. huhu.

    BalasPadam
  13. tahniah qhaliff...tahniah buat kedua org tuanya juga....

    ya allah...engkau berkatilah... engkau lindungilah dan kau perteguhkanlah akhlak dan iman ahli keluarga mereka didunia hingga keakhirnya....

    BalasPadam
  14. Selamat hari lahir Qhalif, semoga menjadi anak yang soleh. Amin :)

    BalasPadam
  15. selamat hari lahir qaliff... deno doakan yang terbaik buat qaliff dan semoga qaliff enjadi anak yg soleh... amin :)

    BalasPadam
  16. kakak takde hadiah nak kasi kat qhaliff. Tapi kakak nak bagi wish kat qhaliff. "Happy Birthday Qhaliff Iman". Semoga mnjadi pemimpin yg berguna untuk masa akn dtg

    BalasPadam
  17. Happy besday qhaliff yg comel :-)

    BalasPadam
  18. Untung qhaliff ada ayah macam bro..hb qhaliff.

    Bro, baru tau real name ko. Hehe

    BalasPadam
  19. Happy Birthday Qhaliff...

    BalasPadam
  20. hb qhaliff.. smeoga mnjadi anak yg sole dunia akhirat

    BalasPadam
  21. Qhaliff, semoga menjadi anak yang soleh untuk ayah dan mama... jadi anak yang berjaya dunia akhirat...
    semoga panjang umur murah rezeki..aminnn

    BalasPadam
  22. happy birthday qhaliff...sekejap je da msuk setahun yea...semoga jadi anak yg soleh...

    BalasPadam
  23. assalamualaikum papa ben...tahniah2 qhalif dah setahun rupa2nya...."SELAMAT HARI LAHIR QHALIFF"...semoga menjadi seorang yang soleh yer...:)

    BalasPadam
  24. selamat ulang tahun Qhaliff Iman :)) alololol comel, moga jadi anak yang soleh .amin :)

    BalasPadam
  25. Sanah helwa ya mujahid. :) Moga dalam kalungan rahmat dan kasih sayang ALLAH sentiasa
    Lagi 14 hari, anakanda Ilham pulak. :)

    BalasPadam
  26. Happy 1st Birthday Little Qhaliff :3 Stay cute

    BalasPadam
  27. Selamat Hari Ulang Tahun Qhalif...
    Semoga menjadi anak yang selalu menjadi inspirasi untuk daddy dan ibu...
    Untuk En.Ben,
    Banyak lagi cabaran yang harus dihadapi dalam mendidik anak...
    Semoga dapat membentuk Qhalif seperti mana yang dikehendaki oleh Allah SWT.

    BalasPadam
  28. Selamat hari lahir Qhaliff, Semoga menjadi anak yang soleh. Berjaya di dunia & akhirat.. Amin

    BalasPadam
  29. Selamat ulang tahun kelahiran yg pertama Qaliff Iman, Semoga terus membesar menjadi anak yg soleh dan taat kepada Allah dan kedua ibu bapa..

    BalasPadam
  30. Happy Birthday Qhaliff...
    semoga menjadi anak yg soleh dan menyenangkan hati ibu dan ayah...amiinn..

    p/s: Qhaliff, ingat kat acik lagi x..?hehe..

    BalasPadam
  31. Happy birthday qhaliff. Semoga terus membesar dgn sihat dan cerdik serta dilimpahi rahmat dan dilindungi Allah.

    BalasPadam
  32. semoga Qhaliff dipanjangkan usia dan dimurahkan rezeki..cepat2 besar kendian baca blog daddy pasal Qhaliff :)

    BalasPadam
  33. Selamat Hari Lahir Qhaliff...... =D
    ]Moga dirimu dilimpahkan kbahagiaan di duni dan akhirat..
    Menjadi anak yang soleh....

    BalasPadam
  34. Selamat Hari Lahir Qhaliff ;-)

    BalasPadam
  35. happy birthday qhaliff..semoga menjadi anak yang bijak, soleh dan menjadi kebanggaan ibu bapa :)

    BalasPadam
  36. Qhaliff...moga m'besar dgn baik n jadi anak yg soleh ok..make ur mom n dad proud of u :)

    BalasPadam
  37. heppy besday si hensem qhaliff iman..moga membesar menjadi anak yang taat dan berbakti pada ibubapa.. :p

    BalasPadam
  38. Happy Birthday Qhaliff omey omeyy

    BalasPadam
  39. Syukur Alhamdulillah, sekejap je masa berlalu...dah setahun Qhaliff..Selamat Menyambut Hari Lahir yg pertama Muhammad Qhaliff Iman Bin Salbani, moga menjadi anak yg soleh yg sentiasa membahagiakan dan membanggakan ayah dan ibumu serta berjaya di dunia dan di akhirat. Aamiin...

    Sekalung tahniah buat Ben kerana berjaya membesarkan dan menjaga anak sendiri..salute betullah akak pada Ben, sesungguhnya bukan mudahkan, banyak cabaran,dugaan dan semestinya kena mempunyai kesabaran yg tinggi....tahniah sekali lagi....teruskan mendidik hingga berjaya....

    Tahniah juga buat ibu bertuah Azila kerana melahirkan anak yg sungguh comel dan cerdik, moga menjadi ibu mithali pada anak2mu nanti...rasa bertuah kerana dpt mengenali keluarga BenZla lebih dekat....moga ukhuwah yg terjalin ini berkekalan hingga ke akhir hayat. Aamiin..

    BalasPadam
  40. Heppi besday Qhaliff..Semoga dipermudahkan urusan Qhaliff untuk membesar dengan sihat dan sempurna.

    Ingat yea Qhaliff nanti bile besar baca balik blog daddy Qhaliff nih. betapa besar pengorbanan untuk membesarkan Qhaliff dengan sempurna.

    BalasPadam
  41. hepi befday Qhaliff Iman.. semoga panjang umor n menjadi anak yg soleh..

    entry khas sempena befday Qhaliff dr sy..

    http://celotehcikcm.blogspot.com/2013/04/bila-tengok-qhaliff-iman.html

    BalasPadam
  42. selamat hari lahir Qhaliff ..
    moge menjadi anak yg soleh :)

    BalasPadam
  43. selamat hari lahir qhaliff..
    dah setahun acik dayah baca pasal qhaliff..*kalau ada hari yg tertinggal pun acik dayah mesti carik balik hari tu dan baca..
    qhaliff comel..
    bila la daddy qhalif nak register keek...
    ble selalu tgk video qhaliff lepas nih...
    :)

    BalasPadam
  44. Gelongsor kanak-kanak 2-3tahun rm130
    Tidak termasuk postage
    Whatsapp fakhru 0139233431

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009