Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 18 November 2014

Kalau aku kembali muda !

 

Semalam sewaktu ‘break’ di rancangan Assalamualaikum , TV AlHijrah .. ada la bual bual kosong .. Antaranya hos rancangan bagitau aku mengenai blognya yang dah bersawang.. Hehehe.. Orang dah sibuk , mmg payah nak update blog.

Tapi kan.. bagi aku laa… Kalau dah mula berblog tu , jangan sesekali tinggalkan ! Rugi benar kalau tinggalkan apatah lagi blog dah ada pembaca setia .. Kan ? Update je la camana pun.. Sehari sekali dah memadai.. Tak perlu nak panjang lebar !

Kalau aku kembali muda la kan.. terutama jika masih belajar.. Apakah aku akan berblog ? Yer ! Aku akan berblog !! Aku takkan buat masa lepak di cafe , atau lepak dengan kawan kawan pastu sembang kosong ! Aku akan bukak laptop , update .. Apa yang akan aku tulis ? Aku akan kongsikan pengalaman aku tentang apa yang aku belajar hari ni ! Bukan tunjuk pandai tapi sekurang kurangnya ilmu yang kita dapat hari ni , boleh dikongsi dengan rakan lain dan mana tau , ada kawan yang lebih pandai dari kita akan berkongsi ilmunya pada kita lak kan ?

Di usia remaja ni sebenarnya terlalu banyak menda nak diceritakan.. Tapi ‘mereka’ sering kata , takde masa .. sibuk ! Tapi peliknya , Facebook dan Twitter atau Instagram kerap pulak update ! Malah , sempat balas komen kawan kawan punya status lagi..

Nak berjaya dalam hidup , jangan cepat bagi alasan.. Jangan mudah cari alasan ! Mulakan dengan selangkah dan jangan sesekali berhenti !

6 komen :

Kita Bantai berkata... [Reply to comment]

Terbaik Bro :)

Eraz Fadli berkata... [Reply to comment]

Berjalan mengikut arus..

PuteraOhtraBulan berkata... [Reply to comment]

Kalo aku kembali ke zaman muda dulu aku hendak belajar rajin2x sampai dapat biasiswa tak perlu bayar hutang belajar lagi.Tapi mustahil utk ke zaman itukan?sekarang aku belajar ilmu keibubapaan yg tiada silibus di universiti dulu.
aku berharap dapat menjadi pengaruh yg kuat utk anak-anak aku bro..

heh3x

iryanty ahamad berkata... [Reply to comment]

bukan alasan abg ben..tapi kadangkala langkah kaki ni sering tersandung..maklum jelah budak baru..kadang terfikir lebih baik jadi silent reader macam dulu..biar senior yang berceloteh..hehe..

Shark Kay berkata... [Reply to comment]

betul tu..
umpama rumah dah ada tapi x dduk,
umah kosong buat homestay/sewa ada jugak pendapatan datang :)

Eny Abdullah berkata... [Reply to comment]

Tahniah abg Ben!

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI