Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 12 Disember 2015

Piala Malaysia 2015 : SELANGOR vs KEDAH




Aku bukanlah peminat setia liga bolasepak tempatan. Ini disebabkan beberapa perkara yang membuatkan aku hilang keyakinan hala tuju bola sepak negara. Penat dah hampa dengan bola sepak negara kita.. Maaf , liga luar negara pon aku tak layan dah. Semua ada unsur 'perniagaan'. Tiada lagi yang benar benar ikhlas berjuang.. Tapi apa nak buat kan , itulah mata pencarian mereka.. 

Ok... tak kisah la apa pendapat aku tu . Tapi untuk malam ni , cuaca di negara kita agak berlainan.. Terasa bahangnya ! Tiket abis dijual. Penyokong tak puashati tak dapat masuk ! Ada yang malas pergi macam aku.. Setakat sokong dari rumah je.. 

Persoalannya , pasukann mana pilihan aku ? Terus terang , aku tak kenal seorang pon pemain dari kedua dua pasukan ! Apatah lagi pemain import mereka. Tak pernah layan sekali pon game mereka dan tak tau corak permainan mereka.. 

Tapi.. aku memilih Kedah kali ni ! Bukan sebab tak suka Selangor tapi Kedah memerlukan ' semangat ' untuk bangkit dari segala segi ! Ekonomi terutamanya ! Dan aku menyokong Mukhriz , buat masa ini .. tak berbelah bagi ! Mana tau dengan kemenangan Kedah malam ni , semangat dia di PAU 2015 lebih membara ! 

Jangan libatkan politik dalam sukan ? Heheheh.. Elo , ni Malaysia laaa ! Semuanya ada politik ! Apa apa pun , aku harapkan perlawanan malam ni menarik dan bersih ! Biar gol banyak dari satu gol. Baru berbaloi tengok ! 

2 komen :

Sheila Adziz berkata... [Reply to comment]

yeah... sy pun sokong kedah BA... mungkin salah satu sebab bermastatutin di kedah... dan sy sayang kedah.... org kedah sama macam org kelantan...

yanie yusuf berkata... [Reply to comment]

YEAHHH KEDAHHHH HIHIH

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI