Kelantan : Bila mak mertua masak !

by - Khamis, Disember 24, 2015


Huhuh... Bila balik Kelantan , sah aku akan makan banyak. Kalau ke Pulau Pinang pon gitu gak. Boleh dikatakan dua dua negeri ni mewah dengan masakan tradisi yang cukup mengiurkan. Negeri negeri lain pon banyak gak cuma aku tak berpeluang nak menjelajah lagi.. hehehe.. Menjelajah keseluruhan lagi.. InshaAllah tahun depan.. 

Semalam , aku bertolak balik ke Kelantan bersama sama keluarga aku. Rumah wife.. hehehe.. Aku suka g Kelantan sebenarnya. Perjalanan yang panjang membuatkan aku 'berehat' dari melihat dunia media sosial.. hehehe... Dan permandangan yang menarik terutama bila melalui Terengganu ikut Jalan Pantai.Memang mendamaikan ! 

Dan sampai je Kelantan , mak mertua seperti biasa.. akan masak makanan kampung untuk kami.. Nampak simple tapi.. hurmmm...



Dan ini , diakui sendiri oleh mereka yang pernah merasainya sendiri ! Mereka ini maksud aku ialah orang luar ! Hehehehe.. Bukan orang tempatan ! Sapa yang dah pekena budu beserta ulam.. hurmmmm.. hurmm... Aku ni nasib baik ada darah tinggi jer.. kalau tak ??? Fuhhhh.. Berasappp ! 


Esok , nak carii makan di luar rumah lak ! Hehehe...

You May Also Like

3 comments

  1. kalau sy dah tiga kali tambah ni... g la makan nasi belauk kak wok jj...

    BalasPadam
  2. Rugi laaa siapa yg geli makan budu .. :D
    http://kimchaa.blogspot.my

    BalasPadam