Sabtu, 21 Ogos 2010

Duit dan kawan .. mana yang lebih penting ..

Kalau di zaman Rasulullah , aku percaya sangat bahawa sahabat adalah segalanya .. Di zaman ini , jika mereka kata , kawan lebih penting dari duit maka kenyataan itu pasti membuatkan aku tersenyum ...

Duit dulu baru kawan ... mana ada orang nak kawan dengan org tak berduit .. risau nanti duit dia abis .. kan kan ? Segelintir saja yang nak berkawan dengan orang takde duit ni.. jenis ni pon tak besar bilangannya ..

Bila kita nak berkawan dengan sesorang tu pastinya kita akan bertanya latar belakangnya terlebih dahulu .. kalau dia sekadar kerja kerja taraf rendah , sudah pastinya dia hanyalah 'kawan' biasa .. nak ajak dia g shopping , tengok wayang , atau g ke majlis majlis besar maka 'dia' bukanlah kawan yang bakal diajak .. kan ?

Tak perlu nak dinafikan ... realiti dunia sekarang ... ada duit , ada kawan .. bak kata budak tadika , no money no talk ..

6 komen :

diana berkata... [Reply to comment]

duit dan kawan?
saye pilih duit la..
sebab nye..
kawan2 saye pun semua pilih duit..
tak kan saye nak pilih dia orang lak..

SYaMiLa berkata... [Reply to comment]

betul tu..itulah realiti kehidupan masa kini...

eelobor berkata... [Reply to comment]

secara realiti di masa kini, boleh di akui kebenarannya

APi berkata... [Reply to comment]

sokong!
tapi segelintirnya tidak seperti yang diperkatakan..

Skype Crew berkata... [Reply to comment]

klu ben lak cane? no money no talk jgk ke?keh3...grau jer bro ben...

MamaFaMi berkata... [Reply to comment]

Yang penting...KAWAN yang tak ambik DUIT kita.. hehehe...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI