Perlu ke kita membalas perbuatan mereka ?

by - Rabu, Ogos 25, 2010

Perbuatan memijak Jalur Gemilang di negara jiran , mmg sangat menghina kita .. Bendera sesebuah negara mempunyai nilai sensitif .. Boleh bawa kepada pergaduhan ..

Namun , rakyat negara ini , aku rasa dah cukup lali dgn 'aktiviti provokasi' mereka di negara jiran tersebut .. Aku pasti rakyat kita malas nak melayan ... Sakit hati , mmg sakit hati .. tapi rakyat mereka yang berada di negara kita ini , tidak sama sekali bersalah .. Kita jangan jadi seperti mereka yang mana bercadang nak menghalau rakyat Malaysia yg berada di sana..

Aku cukup pelik.. takkan diorng tak pikir berapa ramai saudara mara mereka di sini ??? Nasib baiklah rakyat Malaysia ni , masih mempunyai keperimanusiaan dan masih lagi boleh berfikir apatah lagi kita semua ini serumpun .. Nak gaduh buat apa ?? Tu haa.. kalau beria sangat , g jee Palestin .. Lawan ngan Israel ..

Buang masa je semua ni ... Pastinya ada dalang dok menjarum dari belakang !

You May Also Like

8 comments

  1. saya pon rasa macam tu gak. macam ada pihak lain yang dok nak laga-lagakan malaysia dan indonesia. tapi memang kat indonesia ni, kawan saya cakap, kalau sehari takde protes, ada benda tak kena aa tu.hahaha. die tinggal di jakarta.

    BalasPadam
  2. memang betul ada dalang di sebalik semua itu. aku rasa yang ramai2 buat kecoh tuh sebenarnya di upah oleh tok dalang tersebut. bukan mahal sangat pun upah, lagipun tak susah sangat pun kalu nak cari setakat 3-4 ribu rakyat dia utk tunjuk perasaan. yang penting segelintir yang otak macam udang tu tidak menjejaskan hubungan baik yang telah sekian lama terbentuk. sebagai abang kepada adik (merujuk mereka terlebih dahulu merdeka), sepatutnya lebih matang dalam konsep serumpuh dan bersatu padu.

    BalasPadam
  3. tak payah le kita balas
    ape2..
    tak kan kita nak ikut jugak cara
    tak bertamadun dia orang tu..
    lebih baik kita isi masa dengan
    memajukan diri sndiri..
    bukan macam dia orang..
    suke buat benda tak berfaedah..
    tu pasal dia orang tak kemana..
    kat situ jugak..!

    BalasPadam
  4. Ben,salam ziarah.
    Orang yang sentiasa dapat berfikir dengan rasional adalah orang yang menang dalam perlawanan.Kita tak kalah walaupun kita tak melawan kerja bodoh dengan kerja bodoh.Jadi tak perlulah kita baling najis balik kat embassy mereka walaupun itu yg mereka lakukan.
    Bak kata pepatah : Orang beri najis,kita balas bunga.
    Itulah Malaysia!

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  6. tindakan diorang tu sesuai la dikatakan "diberi susu dibalas tuba". aku xde la nak emo tahap tak sekolah cam ape yg diorang buat kat sana. tp mmg nak boikot produk diorang dan xnak gi melancong kat sana dah. ni dah masuk kali ke berapa diorang buat kita camni.

    BalasPadam
  7. Jgn dilayan semua tu
    mentaliti class ketiga
    tgk negara dia pun
    kt dah bleh agak rakyatnya mcmana

    bior jela klu layan pun bukan bleh buat duit
    tulis blog lg dapat duit
    betulkan abg ben

    BalasPadam
  8. Jgn dilayan semua tu
    mentaliti class ketiga
    tgk negara dia pun
    kt dah bleh agak rakyatnya mcmana

    bior jela klu layan pun bukan bleh buat duit
    tulis blog lg dapat duit
    betulkan abg ben

    BalasPadam