Isnin, 13 Februari 2012

Sejadah berdiri .. Dah tu ?

 

image

Tak kira la samada ada budak yang saja nak memain atau pun mmg benar kejadian ini kerana aku memang percaya dah pada kekuasaan Allah ! Setiap hari aku melafazkan tanda kebesaran Ilahi apabila melihat langit , pengerakkan baby dalam perut dan banyak lagi ..

Dan aku percaya , kita bukan keseorang atas dunia ini. Ada lagi makhluk lain yang tercipta lebih awal dari manusia yang dah lama menghuni dunia ni.. Segalanya dah ditulis dalam Al-Quran .

Al-Quran sendiri adalah keajaiban Allah yang mana kita sendiri pon malas nak kaji ! Tapi bila tgk benda pelik gini , dan dan mulut kata SubhanaAllah .. Tapi  apa yang kita faham ? Suruh solat ? Al-Quran suruh lama daaahh … Takkan nak tunggu sejadah suruh kot  ?

Kelmarin aku tengok Halaqah dan panelnya adalah Ustaz Dr. Danial  Zainal Abidin . Isunya , alam semesta .. SubhanaAllah .. Yang ini betul betul buat aku ternganga bila dia bercerita berdasarkan Al-Quran.. Kerdil betul aku bila dengar dia bercerita ..

Entah laa .. Kita ni lebih suka sesuatu yang pelik dari yang nyata .. Ingat lagi kes ayat-ayat Al –Quran hilang ?

3 komen :

syazwan tahir berkata... [Reply to comment]

yg ustaz dr danial tu ade terbitkan buku pasal al-quran saintifik, mmg rupa2nya bnyk ilmu sains yg al quran terangkn sebelum ahli sains barat dpt tau bnda tu... :)

p/s: entri baru:

http://enciksyazwanpunyablok.blogspot.com/2012/02/cara-seorang-lelaki-memulakan-zina.html

cara seorang lelaki memulakan zina, tp x semua lelaki mam nie :)

mas saari berkata... [Reply to comment]

kekuasaan Allah kita tak boleh pertikaikan... kalau dia nak benda tu terjadi pasti akan terjadi!

susumanis berkata... [Reply to comment]

hijab kita dan makhluk lain makin terbuka diakhir zaman ini...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI