Sejadah berdiri .. Dah tu ?

by - Isnin, Februari 13, 2012

 

image

Tak kira la samada ada budak yang saja nak memain atau pun mmg benar kejadian ini kerana aku memang percaya dah pada kekuasaan Allah ! Setiap hari aku melafazkan tanda kebesaran Ilahi apabila melihat langit , pengerakkan baby dalam perut dan banyak lagi ..

Dan aku percaya , kita bukan keseorang atas dunia ini. Ada lagi makhluk lain yang tercipta lebih awal dari manusia yang dah lama menghuni dunia ni.. Segalanya dah ditulis dalam Al-Quran .

Al-Quran sendiri adalah keajaiban Allah yang mana kita sendiri pon malas nak kaji ! Tapi bila tgk benda pelik gini , dan dan mulut kata SubhanaAllah .. Tapi  apa yang kita faham ? Suruh solat ? Al-Quran suruh lama daaahh … Takkan nak tunggu sejadah suruh kot  ?

Kelmarin aku tengok Halaqah dan panelnya adalah Ustaz Dr. Danial  Zainal Abidin . Isunya , alam semesta .. SubhanaAllah .. Yang ini betul betul buat aku ternganga bila dia bercerita berdasarkan Al-Quran.. Kerdil betul aku bila dengar dia bercerita ..

Entah laa .. Kita ni lebih suka sesuatu yang pelik dari yang nyata .. Ingat lagi kes ayat-ayat Al –Quran hilang ?

You May Also Like

3 comments

  1. yg ustaz dr danial tu ade terbitkan buku pasal al-quran saintifik, mmg rupa2nya bnyk ilmu sains yg al quran terangkn sebelum ahli sains barat dpt tau bnda tu... :)

    p/s: entri baru:

    http://enciksyazwanpunyablok.blogspot.com/2012/02/cara-seorang-lelaki-memulakan-zina.html

    cara seorang lelaki memulakan zina, tp x semua lelaki mam nie :)

    BalasPadam
  2. kekuasaan Allah kita tak boleh pertikaikan... kalau dia nak benda tu terjadi pasti akan terjadi!

    BalasPadam
  3. hijab kita dan makhluk lain makin terbuka diakhir zaman ini...

    BalasPadam