Peringatan buat mak ayah !

by - Khamis, September 12, 2013

 

Kunci kereta , sila simpan di tempat yang tak boleh dicapai oleh anak kecil kita mahupun anak besar yang belum ada lesen memandu yang sah !!

Bila dah jadi kes gini , nak tuding jari atau menangis air mata berdarah pon tak guna .. Hurmm ..

Qhaliff sendiri pon dah pandai main gear dan stering. Bukan ajar tapi disebabkan dia dok selalu memerhati apa yang ayah dia buat dalam kereta maka itulah yang mereka tiru ..

Ada mak ayah yang kasi anak mereka start enjin kereta dan ajar guna gear walhal anak tu belum kenal huruf pon … Jangan gitu. Bahaya sangat ..

Takziah buat mereka .

You May Also Like

8 comments

  1. Astagfirullahh...nauzubuillah...gerun tengok..kunci kene letak tinggi2 macam ni...

    Supian Mustapa menulis:-Jangan Klik kalau dah berkahwin..hanya bujang boleh klik..

    BalasPadam
  2. Tragis sekali kejadian ini. Amat memilukan hati. kasihan si anak yang belum tahu apa-apa. Peringatan bagi orang tua utamanya yang memiliki mobil dan punyai anak-anak masih balita. Jangan sampai terulang kembali. Turut berduka cita. Salam dari Indonesia!

    BalasPadam
  3. kesiannyerrr!! nak nangis bace berita ni td.

    BalasPadam
  4. nak berlaku sesuatu kemalangan itu memang kita tak dapat nak jangka..tapi kita boleh berusaha untuk menggelakkannya..dah berusaha..berlaku juga..itu takdir namanya..yang pasti USAHA dulu..cuba elakkan..

    BalasPadam
  5. Salam en ben,
    Innalillahiwainna ilaihi raaji'un..
    Mmg seram membaca berita ni.
    Benar, ada anak-anak dah pandai start enjin kereta tanpa sedar, dan sebab keta ayah dorang automatik... senangla keta bergerak. Na'uzubillah.
    Sedangkan ada kes parent yg terundur keta, inikan pula budak..

    BalasPadam