Bila anak didera pengasuh ..

by - Rabu, September 11, 2013

 

Terbaca di blognya ketika aku merayau rayau membaca entri rakan rakan ..

Penderaan Di Rumah Pengasuh . Happens To My Own Friend “

Klik , masuk dan terkedu .. Perghh !! Kalaulah berlaku pada Qhaliff dan tiada apa apa tindakan boleh diambil , mmg aku panas membara punya !!

Bila kita letak anak kita di rumah pengasuh , tak kira la kenalan , adik beradik mahupun sanak saudara sendiri .. sememangnya perlu ada simpan sedikit rasa ambil berat pada anak kita tu. Tak boleh serah bulat bulat gitu ! Anak kita tuuu !!

Ini bukan pertama kali la aku membaca kes kes gini .. Banyak kali dah . Ada yang diambil tindakan dan ada yang sepi begitu saja. Kenapa ? Bukti tak kukuh ! Hurmm ..

Memang sukar bila si isteri dalam keadaan begini yakni perlu kerja untuk bantu suami menambah pendapatan keluarga tapi bila berlaku kes gini walhal si isteri lebih rela duduk di rumah bersama sama anak . Tapi ada yang nak gi opis sebab tak larat nak layan karenah anak ! Jangan tak tau yer ..

Sedikit nasihat .. Bukan senang zaman ni nak dapat zuriat . Bila dah dapat , jaga elok elok sbb ianya amanah dari Allah . Bila budak tu dah besar dan boleh cakap , hanya dua ayat akan keluar dari mulut mereka ..

“ Terima kasih kerana membesarkan saya ini  dengan kasih sayang yang tak berbelah bagi .. “

atau ..

“ Semua ni salah mak bapak aku laa .. Dia yang besarkan aku dalam didikan gini ..  “ .

Plihan di tangan kita . Utk baca kisah dera tu , sila baca di SINI ..

You May Also Like

1 comments

  1. dah baca blog tu..
    Dalam lembut ada tegasnya. syukur amik tindakan cepat dalam menangani masalah tersebut.

    BalasPadam