Muka berjerawat , badan lenguh lenguh ?

by - Khamis, Februari 16, 2017

 

Sedang aku dok sibuk angkat besi besi sedia ada di gym tu ,tiba-tiba aku ditegur oleh seorang rakan.

Bang Ben , camana nak kasi hilang jerawat ni yer ? Dulu takda macam ni. Sejak kerja baru ni , adoiyai… saya sendiri takut tengok muka saya ! “. Katanya.

Aku tengok muka dia , takda la teruk mana pon tapi kelihatan berminyak , kusam dan tak bermaya ! Sememangnya kalau ikutkan , muka dia tu boleh dikatakan hensem tapi akibat bergelumang dengan panas dan debu , abis hilang kekacakkan dia !

Terus aku teringkatkan muka aku sewaktu belum berkenalan dengan Cosmoderm ! Tidur tak cukup. Merayau sana sini dengan motor tanpa kira masa. Dan pulangannya , muka macam pelarian padang pasir jer ! Malu dan segan nak berdepan dengan orang !

Kembali ke dunia nyata..hehehe.. Aku senyum. Kawan tu kata lagi..

Abg tu kata guna pencuci Tea Tree Oil Cosmoderm tu je kan ? Nak guna camana yer ? “. Tanya dia lagi.

‘Kawan tu’ merujuk pada seorang lagi rakan yang pernah aku syorkan produk ni satu tika dahulu. Kemudian dia syorkan pada rakan yang baru ni laa.. Haa… Kiranya main syor syor gitu ler !

Aah.. saya sendiri guna masa muka teruk dulu. Tiap ari mesti ada jerawat baru tumbuh dan jari jemari aku mesti gatal nak picit punya ! Kesannya , muka teruk ler !  “

Dua tahun aku guna Tea Tree Oil. Tahun ni , masuk tahun ke tiga. Ternyata sangat sesuai dengan kulit muka aku. Cara nak pakai pon tak susah mana. Senang sangat.

Cubalah dulu. Kalau kulit muka berminyak memang ok la guna yang ko cakap tu. Boleh beli je kat Caring.Murah jer .”. Kata aku pada dia. Dia angguk dan berlalu. Aku sambung workout.

image

image

Abis je workout , aku cari Deep Heat Lotiion. Tujuan aku satu jer.. nak sapu kat otot otot yang mula terasa cam nak kejang kesan dari workout yang agak brutal.

Sebelum panaskan badan pun aku sapu.Memang terasa sangat best terutama pada mereka yg ada belum betul betul  berpeluh. Sapukan pada belakang tengkuk , pinggang , lengan dan lutut serta betis ! Dan tunggulah kesannya. Huhuhuh..

image

Mak aku pon selalu kirim kat aku. Dia suka pakai sebelum tidur. Nyenyak jer. Dan rakan rakan di gym pon dah terjebak sama. Mesti sapu kat siku dan perut. Heee.. leh bakar lemak perut gak tuuu !

Berapa harga ? Mana nak beli ?  Harga ialah RM17.90. Layari www.cosmoderm.com.my untuk pembelian online..atau dapatkan di farmasi yang berdekatan dengan korang...

image

Sekarang ada di Caring dan GreenLife !

image

 

image

Stok aku untuk bulan ni. Dan ada yang aku berikan pada mak serta adik beradik aku. Barang baik jangan kedekut , kan ?

Jangan lupa follow Instagram Cosmoderm dan Fan Page Cosmoderm.

You May Also Like

3 comments

  1. Deep heat lotion tu murah je ek...nak beli kt farmasi lah...

    BalasPadam
  2. Banyak stok tu! Tapi produk Cosmoderm memang bagus, harga pun berpatutan sangat!

    BalasPadam