Samad Al Iraqi , restoran makanan Arab/Iraq berhampiran KLCC

by - Selasa, Februari 14, 2023


Nak belanja kawan atau keluarga dengan citarasa masakan Arab/Iraq yang cukup melazatkan ? Aku cadangkan Samad Al Iraqi. Lokasi yang cukup strategik dengan permandangan KLCC yang mengagumkan. Lepas makan boleh terus gi shopping atau berjalan jalan sekitar KLCC. Tak jauh pun, dalam 3-5 minit je jalan kaki. Aku cadangkan letak je kereta terus dalam bangunan Menara Prestige, Jalan Pinang. Banyak ruang letak kereta terutama jika datang hari Sabtu atau Ahad.

Kenapa aku cadangkan sini ? Untuk pengetahuan korang , aku dah ke sini 3 kali. Bila teringin nak makan sesuatu yang berbaloi, memang aku bawa keluarga ke sini. Selain faktor restoran yang cantik , bersih, kemas serta staff restoran yang sangat ramah , makanan diorang memang superb ! 

Aku yang dah lebih 30 hari tak ambil nasi sebagai sajian utama , aku minta pandangan penyelia restoran pada hari tu. Dia cadangkan beberapa makanan yang berasaskan daging dan juga sayur. Memang cukup terliur punyalah ! 

Untuk anak anak, diorang takda masalah. Roti saja pun dah sedap ! Hahaha.. serius ! Jika korang peminat kunafa, nah... korang wajib cuba kunafa mereka. Pasti akan WOW punya. Begitu juga dengan kopi dan teh Arab mereka. Ah, aku tulis entri ni pun dah terasa lapar semula bila mengenangkan lamb dan ayam masakan mereka. 

Cubalah.... untuk berbuka puasa nanti pun , memang akan meninggalkan kenangan manis bersama. Baca di SINI  juga.

Alamat : G-3, Menara Prestige, 1, Jalan Pinang, 50450 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
No telefon : 011-11100092
Waktu Operasi : 1130 pagi

You May Also Like

5 comments

  1. terus rasa lapar pagi2 tengok menu tu. bestnya makanan arab.

    BalasPadam
  2. lama tak makan nasi arab,wah ada kunafa,tak penah lagi try walau dok viral hahaha

    BalasPadam
  3. Wow.. Nasi arab sedapnya.. Tempat pun menarik.. Hihihi

    BalasPadam
  4. Nanti boleh try. Lama juga tak makan nasi arab ni

    BalasPadam
  5. Wahh bestnya .. nampak sedap semua .. kena try jugak la kalau pegi sana ...

    BalasPadam