Beli Oligo terus menderma ke Tabung Kemanusiaan Palestin.

by - Ahad, Mac 24, 2024


Beli Oligo dan derma ! Itulah antara  cara mudah untuk membantu rakyat Palestin yang kini sedang  derita kebuluran kerana peperangan Israel-Hamas yang kita sendiri tidak pasti bilakah akan berakhirnya. Nak pergi bantu , kita terikat ! Maka bantulah dari sudut menderma dan juga berdoa. InshaAllah.. 

Untuk pengetahuan korang ,  Oligo ialah minuman malt koko Belgium yang 100% Halal oleh Jakim Malaysia adalah keluaran tempatan iaitu Power Root Sdn Bhd. Setiap pembelian Oligo serbuk menyumbangkan sebanyak RM0.50, dan produk sedia dimimun akan menyumbang sebanyak RM0.10 ke bantuan solidariti ini. Buat masa sekarang , Tabung Kemanusiaan Palestin Media Prima Malaysia telah mencapai RM303,229, sehingga 17hb Mac 2024. 

Menurut  Pengerusi Bersama Power Root , Tengku Datuk Setia Putra AlHaj Tengku Azman Shah AlHaj, senantiasa prihatin dengan nasib penduduk di Gaza dan akan menyasarkan kempen sumbangan seterusnya sepanjang bulan Ramadan .

"Menerusi kempen dan sumbangan ini, kami akan berusaha mengumpulkan bantuan kepada penduduk Gaza dan sekali gus menyatakan solidariti kami bersama mereka," katanya ketika menyampaikan sumbangan itu sambil memperkenalkan duta baharu Oligo, jaguh lumba basikal negara Datuk Azizulhasni Awang.

 



Oligo  yang sudah lama mendapat tempat di hati rakyat Malaysia diperkaya dengan Oligofruktosa, sejenis prebiotik yang membantu meningkatkan sistem penghadaman seseorang. Ia adalah serat makanan larut yang mengurangkan risiko sembelit. Oligo juga mengandungi kalsium untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat, dan memainkan peranan dalam memastikan peredaran darah yang baik.

Minuman ini mengandungi kedua-dua Vitamin B6 dan Vitamin B12, yang membantu menguatkan badan dan minda dalam meningkatkan prestasi otak. Ia juga membantu mengelakkan keletihan.  Produk minuman Oligo sekarang telah tersedia dalam pelbagai bentuk. Korang boleh pilih nak OIigo 950g Refill Pack, Oligo 3 in 1 (30g Sachet), Oligo Calcium 200ml (kotak), Oligo Calcium 240ml (tin), Oligo Instant Cup dan Oligo Protein 240ml (tin). Sekarang kalau nak minum Oligo, boleh nikmati pada bila-bila masa, di mana sahaja.

Oligo boleh didapati di mana-mana pasaraya berhampiran seperti AEON. AEON Big, Mydin, Giant, TF, Econsave, Sunshine dan sebagainya. Nak lagi mudah , beli terus secara online. Hee... leh simpan stok untuk raya sekali. 


Produk minuman Oligo tersedia dalam pelbagai bentuk seperti :
  • Oligo 950g Refill Pack
  • Oligo 3 in 1 (30g x 15 sachet)
  • Oligo Calcium 200ml (kotak)
  • Oligo Calcium 240ml (tin)
  • Oligo Protein 240ml (tin)
  • Oligo Instant Cup



Jom 𝐀𝐤𝐭𝐢𝐟𝐤𝐚𝐧 𝐏𝐨𝐭𝐞𝐧𝐬𝐢 𝐀𝐧𝐝𝐚 bersama Dato' Azizulhasni Awang dengan nikmati kelazatan Oligo!

Untuk info lanjut mengenai Oligo, sila layari laman tertera;


You May Also Like

0 comments