Ingat bila di atas ..

 

Bila kita di atas , ingatlah bahawa ada lagi di atas kita .. Maka pandanglah ke bawah agar mengingatkan kita bahawa ada orang dibawah kita ..

Bila kita dibawah , ingatlah bahawa ada lagi orang dibawah kita .. Maka pandanglah diatas agar kita majukan diri supaya tidak berada dibawah selamanya ..

Bila kita di tengah tengah .. ingatlah bahawa bila bila masa saja kita boleh naik ke atas begitu juga sebaliknya. Segalanya atas daya usaha sendiri.

Janganlah asyik mengharapkan orang lain untuk membantu  kita sedangkan kita sendiri tidak membantu diri kita sendiri .. Dan janganlah pula tidak membantu orang lain bila mereka memerlukannya..

Dunia ini ibarat cuaca ... Cerahnya belum tentu panas terik dan mendungnya belum tentu hujan lebat .. Jika beringat , payung ditangan senantiasa kemas agar panas terlindung hujan tidak basah ..

-BEN ASHAARI , 25/10/2010-

19 ulasan:

  1. naik..naik..naik.. atasss sana.. kalo jatuh sakit sgt!

    BalasPadam
  2. cepat kita naik,cepat jugak la jatuh.biar perlahan,asalkan stabil..

    BalasPadam
  3. ye betul... dah dok atas jgn lupa kat bwh ni... yg bwh tu bila dah kat atas, jgn lupa diri pulak...

    BalasPadam
  4. macam enjit2 semut pulak...
    ada masa dan ketika perlu turun sikit supaya dapat naik atas semula...

    BalasPadam
  5. really motivate me.. especially part kalau di tengah2

    BalasPadam
  6. TQ atas nasihat ni bro ben..

    BalasPadam
  7. http://enchikseseorang.blogspot.com/2010/10/ingat-bila-di-atas-ben-ashaari.html

    thanx for the day
    :)

    BalasPadam
  8. hidup umpama eyes on malaysia.. anda boleh naik ke puncak pabila roda itu berfungsi..pabila rosak..memang tengok dari bwah je la.. hak hak hak

    tenkiu nasihat ini.

    BalasPadam
  9. BA: Ada benar nya tu.....:)

    BalasPadam
  10. atas, tengah atau bawah.

    yang penting semua tu rezeki daripada Allah.

    jangan lupa berzakat
    (^_^)

    BalasPadam
  11. salam ziarah

    ikut resmi padi, itu yang terbaik ~

    BalasPadam
  12. atas mana pun kita, kita tetap di bawah. Allah maha besar

    BalasPadam
  13. tgk ats tuk maju..tgk bwh supaya x alpa =)

    BalasPadam
  14. salam abg ben,,singgah sekejap eyh..

    http://ainkadirpunya.blogspot.com/2010/10/thanks-pada-semua-especially-abg-ben.html

    BalasPadam
  15. betui2 bla dah ada d atas jgn terlalu selesa coz ada lg yg d atas.. n ada lg yg d bawah...

    bak pepatah mengatakan.. "Pabila Ku Mendongak Ke Langit, Rumput Di Bumi Tidak Ku Lupakan"...

    Apa2pun bila dah d atas.. jgn lupa asal usul kita... Asal dari Kampung

    BalasPadam
  16. dalam banyak2 entry ben setakat..yang ni paling ciktom suka..santai tapi mendalam!.

    BalasPadam
  17. suka entri ini . sangat mendalam . boleh buat kita terus bersenangat untuk jadi yang terbaik :)
    jangan puas hati dengan apa yang kita ada sekarang , buka minda dan lihat seluruh dunia . banyak lagi orang yg lebih hebat :)

    BalasPadam
  18. Dan janganlah pula tidak membantu orang lain bila mereka memerlukannya....ini ayat n3 bro Ben

    Harap Bro Ben faham mksdnya ya...

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009