Isnin, 25 Oktober 2010

Ingat bila di atas ..

 

Bila kita di atas , ingatlah bahawa ada lagi di atas kita .. Maka pandanglah ke bawah agar mengingatkan kita bahawa ada orang dibawah kita ..

Bila kita dibawah , ingatlah bahawa ada lagi orang dibawah kita .. Maka pandanglah diatas agar kita majukan diri supaya tidak berada dibawah selamanya ..

Bila kita di tengah tengah .. ingatlah bahawa bila bila masa saja kita boleh naik ke atas begitu juga sebaliknya. Segalanya atas daya usaha sendiri.

Janganlah asyik mengharapkan orang lain untuk membantu  kita sedangkan kita sendiri tidak membantu diri kita sendiri .. Dan janganlah pula tidak membantu orang lain bila mereka memerlukannya..

Dunia ini ibarat cuaca ... Cerahnya belum tentu panas terik dan mendungnya belum tentu hujan lebat .. Jika beringat , payung ditangan senantiasa kemas agar panas terlindung hujan tidak basah ..

-BEN ASHAARI , 25/10/2010-

19 komen :

g0m0k9enDek berkata... [Reply to comment]

naik..naik..naik.. atasss sana.. kalo jatuh sakit sgt!

faizah berkata... [Reply to comment]

cepat kita naik,cepat jugak la jatuh.biar perlahan,asalkan stabil..

My Little Diary berkata... [Reply to comment]

ye betul... dah dok atas jgn lupa kat bwh ni... yg bwh tu bila dah kat atas, jgn lupa diri pulak...

yangbaik berkata... [Reply to comment]

macam enjit2 semut pulak...
ada masa dan ketika perlu turun sikit supaya dapat naik atas semula...

Ijoy Azid berkata... [Reply to comment]

really motivate me.. especially part kalau di tengah2

zalin berkata... [Reply to comment]

TQ atas nasihat ni bro ben..

Ijoy Azid berkata... [Reply to comment]

http://enchikseseorang.blogspot.com/2010/10/ingat-bila-di-atas-ben-ashaari.html

thanx for the day
:)

OreO berkata... [Reply to comment]

hidup umpama eyes on malaysia.. anda boleh naik ke puncak pabila roda itu berfungsi..pabila rosak..memang tengok dari bwah je la.. hak hak hak

tenkiu nasihat ini.

azzey berkata... [Reply to comment]

BA: Ada benar nya tu.....:)

AiTotYati berkata... [Reply to comment]

atas, tengah atau bawah.

yang penting semua tu rezeki daripada Allah.

jangan lupa berzakat
(^_^)

♥ manje ♥ berkata... [Reply to comment]

salam ziarah

ikut resmi padi, itu yang terbaik ~

Mr feckry berkata... [Reply to comment]

atas mana pun kita, kita tetap di bawah. Allah maha besar

Are-Gya berkata... [Reply to comment]

tgk ats tuk maju..tgk bwh supaya x alpa =)

ain kadir berkata... [Reply to comment]

salam abg ben,,singgah sekejap eyh..

http://ainkadirpunya.blogspot.com/2010/10/thanks-pada-semua-especially-abg-ben.html

Awangku berkata... [Reply to comment]

betui2 bla dah ada d atas jgn terlalu selesa coz ada lg yg d atas.. n ada lg yg d bawah...

bak pepatah mengatakan.. "Pabila Ku Mendongak Ke Langit, Rumput Di Bumi Tidak Ku Lupakan"...

Apa2pun bila dah d atas.. jgn lupa asal usul kita... Asal dari Kampung

Sidratul Muntaha berkata... [Reply to comment]

aku masih di tengah - tengah.

Tomato Gurl's Life berkata... [Reply to comment]

dalam banyak2 entry ben setakat..yang ni paling ciktom suka..santai tapi mendalam!.

Nur Azila Ismail berkata... [Reply to comment]

suka entri ini . sangat mendalam . boleh buat kita terus bersenangat untuk jadi yang terbaik :)
jangan puas hati dengan apa yang kita ada sekarang , buka minda dan lihat seluruh dunia . banyak lagi orang yg lebih hebat :)

Ellen berkata... [Reply to comment]

Dan janganlah pula tidak membantu orang lain bila mereka memerlukannya....ini ayat n3 bro Ben

Harap Bro Ben faham mksdnya ya...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI