Segalanya bermula dari , KALAULAH ...

by - Selasa, Oktober 26, 2010

 

Pencapaian yang aku nikmati sekarang tidak langsung boleh dibanggakan lagi .. Serius ! Namun aku bersyukur .. Setidak tidaknya aku naik setangga.. Nak naik setangga lagi , pastinya makan masa.. Cuma ada satu cara jer .. Keluar kat tv / suratkhabar / majalah .. haaa... sekejap je meletup.. Tapi best ke cara gitu ??

Maaf.. byk entri aku hari ni berkisarkan blog .. Aku rasa sekiranya ada pembaca blog aku ni tidak mempunyai blog ,pastinya akan pening dan bosan sedikit .. Maaf yer ..

Ramai yang kata , best kalau dapat trafik tinggi.. Seronok.. Kan ? Percayalah... pegang kata kata aku ni .. Kalau korang berusaha .. gunakan kesemua tips yang diberi oleh blogger blogger lama , korang pasti berjaya !!! Aku yakin 100% !!!

Tak susah pon nak naik .. Korang kena rajin .. Rajin buat kajian.. Rajin kemaskini blog .. Makin kerap korang update blog makin bagus cara penulisan korang .. Kenapa aku kata gitu ? Setiap kali korang update , pastinya akan ada komen .. Komen membina pastinya akan membangkitkan lagi semangat menulis ..

Aku dulu .. aku dok tengok blog blog yang mempuyai puluhan atau ratusan pembaca sekali gus .. Mmg aku idamkan semua itu.. Tapi sekarang , aku dah rasa .. Dan aku nak lebih lagi.. aku nak lebih tinggi.. Ribuan sekali online !! Tapi kenalah berpijak di bumi yang nyata..Bukan mudah .. Bukan senang .. Biar lambat , asalkan berkualiti dan di cari ! 

Dicari ? Maksud aku ialah , bila blog kita naik  pastinya akan ada cakap cakap di belakang .. mereka akan kata begitu begini maka yang mendengarnya akan mencari dan membaca ... Hebahan secara lisan memberi kesan yang amat sekiranya entri kita ada 'umph' ..

Bagaimana nak bagi blog kita ada 'umphh ' ??? Jangan sesekali letak uncang teh dalam blog korang !!! Rosak !! Nak bagi ada umphh , korang kena buat kajian ... dimanakah keistimewaan blog korang .. dari segi apa ? Cuba semua jenis entri ... Kena buat ala ala steamboat..

Ok ? Faham... tak faham nanti cikgu bagi kelas tambahan yer... Murah je yuran... amacam ? hehehe.. Kenny rogers laaaaa ...

You May Also Like

15 comments

  1. hehe . setuju dengan abg ben . harap satu hari nanti boleh jadi macam abg ben dan blogger2 lain yang hebat :) taste pembaca ada macam-macam kan , kita kena bijak dalam penulisan :)

    BalasPadam
  2. kalaulah aku tak kenal be ashaari???

    -aku tak reti berblog
    -aku tak dapat ramai kawan


    tq beb!!!

    BalasPadam
  3. ye, semuanya bermula dari kalaulah. rajin buat kajian, belajar dan terus belajar. Thanks sharing this tip en.ben =)

    BalasPadam
  4. Ben, kalaulah blog akak tak menempel kat blog ko...sure kering kontang...takde blogger masuk...hi3

    Tq ya Ben!!!

    BalasPadam
  5. Tq sudi share byk tips pd blogger baru mcm saya dan ramai lg di luar tu.Memang jeles bila tgk enrti orang lain ramai yang comment..kita wat entri takder orang comment.

    Kalau lah saya patah semangat masa ada orang kritik entri saya dulu..pasti saya tak di tahap merangkak mcm ni..pasti saya masih melepek baring kan..hehehe..

    Kalau lah..

    BalasPadam
  6. Hmmm...DTS pun blog masak2 biasa, tapi demi untuk menghakis pandangan mereka dulu yang pernah kata blog masak2 2nd class, DTS mengambil jalan untuk berkerjasama dengan BA..Alhamdulillah, blog kami agak serasi. Pada mat, bila berblog ni, just be ur self..kita takkan nampak hebat sepanjang masa...

    BalasPadam
  7. semua bermula dari kau ben ashaari :)
    hahaha. tengs a lot bro
    blog semakin hri semakin ramai dtg

    BalasPadam
  8. semua bermula dari kau ben ashaari :)
    hahaha. tengs a lot bro
    blog semakin hri semakin ramai dtg

    BalasPadam
  9. seronok dtg sini..entri pendek2..simple tp maksud mendalam..tq en ben sbb trafik sy up gila malam tu..tetiba graf mencanak...hehe

    BalasPadam
  10. terima kasih atas tunjuk ajar yang diberikan...
    permulaan akan membuahkan pengakhiran yang baik kan abag ben...:)

    BalasPadam
  11. ada pun entry BA malam ni..ingatkan takde dah sbb nak g candle light dinner ngan isteri..apa2pun terima kasih kerana blog BA la yang banyak membantu blogger2 baru macam saya ni. teruskan bagi tips2 yang erguna untk kami ye :-)

    BalasPadam
  12. sungguh la saya jeles bila lihat ada blog yg sekali masuk sampai 20-30 sekaligus pembaca...wahhh...saya pun nak jugak cam tu...

    BalasPadam
  13. mula2 x suka sgt... last2 melekat kat sini.. pakai ubt guna2 ker?

    BalasPadam
  14. Betul tu Bro Ben...ada masa kita di atas dan ada masa kita di bawah..

    Kalaulah ada peluang masuk dalam bloglist Bro Ben alangkah seronoknya sebab sekurang2 nya ada gak tambahan trafik ke blog ellen. pasal entri, ellen ni pun masih merangkak, kalo entri ntah apa2, tak der yang akan komen. hehehe...

    BalasPadam
  15. huhuhu..chekgu leh terang lagi dak..tak paham ler..hikhik..

    BalasPadam