Inikah namanya CINTA ?

 

Bukan mudah bercinta jika penuh kepura-puraan

Bukan mudah bercinta jika sekadar berpura-pura

Bukan mudah bercinta jika  hanya berpura-pura

Bukan mudah bercinta jika tidak tahu pura-pura

 

Bukan mudah merindu jika tiada cinta

Bukan mudah di rindu jika tiada sayang

Bukan mudah melafazkan rindu jika tiada kasih

Bukan mudah melahirkan rindu jika tiada rasa

 

Bukan cinta jika tiada batasan

Bukan cinta jika menurut nafsu

Bukan cinta jika sekadar ketawa

Bukan cinta jika selalu menangis

Bukan cinta jika dosa yang dipungut

 

Mereka kata mereka bercinta

Tapi mereka berpura-pura merindu

Namun mereka sekadar melepaskan nafsu

Agama diketepikan , dosa bertambah

Tiada rindu , tiada kasih , tiada cinta

Yang ada hanyalah kebodohan diri sendiri .

 

12 ulasan:

  1. bila bercinta agama seme lupa..adus budus punye perempuan..

    BalasPadam
  2. astagha....

    dia teringat lagu apa-entah-tajuk-lagu-saya-lupa:

    inikah yang dinamakan cinta
    hati gembira rasa
    saat kau kata cinta
    lalalala...xingat lirik dah...

    haishhh, ni sah lupa agama!yg kawan tu pon boleh duk gelak je.

    BalasPadam
  3. kejar nikmat dunia jew..
    inilah jadinye

    BalasPadam
  4. Bukan mudah melafazkan rindu jika tiada kasih

    Bukan mudah melahirkan rindu jika tiada rasa ...

    BalasPadam
  5. bila da xde rasa malu. xkre kat mn. maruah da xde harga lagi.

    BalasPadam
  6. Inilah yang kita takuti,,, Melayu semakin layu... sebabnya?Takde rasa malu, tak peduli apa orang cakap, kurang iman dan mungkin kerana pergaulan bebas...

    BalasPadam
  7. last sekali kat vid tu serius kelakar... tu yang paling kelakar sebenarnyer... haha

    BalasPadam
  8. kalaulah cinta itu ditafsirkan dengan ciuman,
    masih adakah cinta untuk Rasul dan Illahi di hati?

    BalasPadam
  9. sy tgk live pd hari kejadian.. mmg x sedardiri..

    BalasPadam
  10. http://hawatenang.blogspot.com/2011/10/kenapa-nak-tunjuk-aib-mereka.html

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.