Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 6 April 2015

GST oh GST !

 

Ok…. gi makan kat Kenny Roger’s .. Kena GST , kauuu ! Perghhh… Tak pe.. tak peee ! Aku tak nampak tang mana murahnya berbanding cukai cukai yang dikenakan sebelum ni .. Kata mereka bila GST diperkenalkan, harga jadi lebih murah ? Rasanya bukan part ni la kan ? Hurmm ..

image

Bayar je la.. Demi kemajuan negara kata mereka ! Aku takde pilihan ! Kalau tak maju gak , maka aku antara yang teraniaya la ! Kan ? Hurmm..

Singgah stesen Shell.. Beli chewing gum.. Nak wangikan mulut.. hehehe.. Maklumlah , ada meeting.. kena jaga bau mulut.. Tertera di label , RM1… Ok la.. Masih mampu beli !

image

Masa bayar.. RM1.05 ! Haiyaaaaa…Aku bagi 10 sen ! Baki simpan je la .. Rakyat Malaysia memang kaya raya ! Sebab tu ramai rakyat Malaysia dah beli kapal terbang persendirian dan bershopping luar negara ! Dalam negara , kasi kat pendatang asing je shopping .. Kan ?

Terima kasih kerajaan kerana membantu mengurangkan beban dan memodenkan negara kita sejajar dengan seruan mantan PM yang nakkan pada tahun 2020 nanti , negara kita dah capai taraf negara moden ! Contoh kemodenan.. nasi lemak dalam bentuk kapsul dan tiada lagi kereta mengeluarkan asap hitam pekat tiada lagi rakyat yang berumah beratapkan bulan dan mentari ..

5 komen :

Nurzakiah Hanum berkata... [Reply to comment]

semua gst

Permatabiru berkata... [Reply to comment]

sabar je la..nasi lemak pun ada gst

izzeyda berkata... [Reply to comment]

sabar jelah.. sana sini GST..

Syasya Harun berkata... [Reply to comment]

No komen....sakit tu di sini...

Makan kat rnr seremban pun kena gst...harga makanan melambung-lambung....

tp kat rnr gunung semanggol xde pun...harga masih sama...

Xpela rakyat malaysia kan kaya raya....semua ada jet persendirian...shopping luar negara....makan minum hotel 5 star hari2...

Apa nak heran....ye dak...

HASRUL HASSAN berkata... [Reply to comment]

Nasib baik tempat aku ni banyak kedai tak mahu kenakan GST .. sbb nak bersaing ngan Mydin .. hoho...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI