Mr.Mama : Gelagat anak membesar ! - BEN ASHAARI

Mr.Mama : Gelagat anak membesar !

 

Keuntungan bekerja sendiri dan membesarkan anak anak di depan mata , memang menyeronokkan ! Aku berpeluang tengok dan nikmati segala pengalaman bersama mereka seawal usia mereka..

Qhaliff.. dari seusia sebulan hingga tiga tahun.. Bila tanya nama dia , dia bantai sebut nama aku ! Bukan dia tak tau tapi saja nak menyakat ! Bila dah sebut nama bapak dia , dia ketawa berdekah dekah.. Hampehhh tul !

Zahra.. dah pandai menyakat abang dia.. Aku suka tengok Zahra bila dia memandang abang dia.. Macam orang bercinta lak.. Dia pandang abang dia dengan penuh kasih sayang.. Lembut serta terukir senyuman di bibirnya.. Hurmm..

Setiap hari , aku mandikan diorang bersama.. Hahahaha.. Qhaliff pon dah reti malu tu.. hahahaha ..

image

Dan bermain bersama..

image

Qhaliff dah boleh jadi pendamai.. Sesekali aku saja create suasana tegang dalam kereta.. Aku nak tengok apa reaksi dua dua ni.. Qhaliff akan jadi PBB..

“ Abannggggg… taknak la marah marah…. Ibuuu… taknak laaaa.. “.

Dan dia akan menepuk bahu aku perlahan lahan , berkali kali.. Hurm.. Budak dah mula kenal dunia.. Hati hati dengan apa yang kita berikan pada mereka.. Mereka akan serap !

10 ulasan:

  1. cakap depan depa kena tapis...nt habis dia keluar sbijik sebijik apa yg kita cakapkan..especially bab sensitif.

    BalasPadam
  2. ok abang ek? abang? sukalah daddy kan kena panggil abang... ekekekeke...

    BalasPadam
  3. abang ye....heheheh....boleh pulak qhaliff panggil abg....lucu qhaliff nie

    BalasPadam
  4. abang ye....heheheh....boleh pulak qhaliff panggil abg....lucu qhaliff nie

    BalasPadam
  5. Betol betol...budak2 usia Qhalif kita kne jga tngkah laku, diorg senang je blaja dan ikut ap yg kita buat..

    BalasPadam
  6. betul tuu, masa ni dia tgh perhatikn jee keadaan sekliling dia. comel depa berdua nih

    BalasPadam
  7. sukanya tengok Qhaliff ngan Zahra nih..

    BalasPadam
  8. abanggg.. ahahhaa.. Qhaliff..Qhaliff...Betul tu aben.. budak2 ni akan serap macam sponge.. ada jugak kang dia tiru apa yg kita buat..

    BalasPadam
  9. Selembar kain putih yang telah dilukis..berhati hati ketika mewarna..bro ben and wife boleh..insyaAllah amennn..

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.