Sombongkah itu blogger ?

by - Ahad, April 05, 2015

 

Bila letak gambar makanan di instagram dan mana mana media sosial , maka bersedialah dengan pelbagai soalan yang akan diajukan.. melainkan blogger atau pemilik akaun media sosial tu dan tulis segala info di situ.. kan ?

Namun begitu akan tetap ada soalan soalan lain hingga menyebabkan orang tu amik keputusan untuk tidak membalasnya lagi ! Kecuali melibatkan bisnis dia la ..

Ada blogger yang susah skit nak menjawab.. macam aku la.. heheeh.. Bukan apa , kekadang takut nak promote satu satu produk tu tanpa keizinan.. Maka aku rela post kosong je la.. Kang tulis panjang panjang , salah info satu hal lagi.. kan ?

Dan bila bab makan ni , akan terkait dengan HALAL .. Bila takde sijil HALAL akan bermula perdebatan.. Haaa.. letih nak berdebat kan ?

image

Kalau blogger macam aku ni .. yang cari makan melalui job job pengiklanan atau review pastinya akan tidak mahu promote secara percuma kan ? Dah lama makan kena bayar pastu nak promote free lak ! Amboi.. TAPI !! Tapi tu bukan salah peniaga tu ponnnnn.. dia tak suruh pon promote kan ? Terpulang la pada blogger masing masing.. Ada yang memang sukaaa… ada yang berkira ..

Aku ? Sukaaa promote dan berkira gak laa ! Aku suka gi makan dan promote tapi bila diminta promote satu satu bisnis tu , memang kena berkira sebab melibatkan pelbagai kos .. masa , pengangkutan dan juga promosi yang mantap ..sedaya upaya ! Takkan nak free kan ?

Kena faham..blogger mcm aku , mendapat pendapatan melalui blog. Harga mahal ? Semua tu leh dirunding.. kan kan ? 

Sombong ? Rasanya takde poon blogger sombong.. semua bagus bagus.. kan kan ?

You May Also Like

5 comments

  1. anis belum ade pengalaman review makanan berbayar ni..huhu.. kena jugak berkira.. tapi blogger tak sombong..hihi :)

    BalasPadam
  2. kalau tak reply komen tu, kita busy like retis laaa HAHHA *poyo*

    BalasPadam
  3. Saya pun blogger gak, tapi kalau nak review makanan tu ke laut... hahaha...

    BalasPadam