Jangan sekadar mengejar keuntungan !

 

Tergaru kepala ! Camana la aku nak settlekan job advertorial aku ni. Point yang diberikan , memang aku banyak yang tak setuju. Nak disuruh cerita mengenai sesuatu yang aku sendiri pon tak pernah dengar !

Berhari hari aku cuba buat. Bayarannya memanglah berbaloi ! Nampak mudah je pon sebenarnya tetapi yang menjadi payahnya ialah apa yang perlu aku sampaikan !

Aku tak pernah buat job begini … sebab tu aku terima pada awalnya ! Tapi bila tengok point yang perlu dimasukkan , aku jadi pening . Ah , sudah .. camana ni ? Hurmmm..

Dateline dah seminggu lebih aku terlepas. Ini kali pertama dalam sejarah aku tak ikut dateline ! Ditambah dengan stress.. akhirnya aku terpaksa mengaku ‘tewas’. Aku tak mampu ‘jual’ produk ni dan tak berbaloi rasanya kalau client teruskan jugak kerana aku tak mampu cerita dengan jujurnya… Dan aku akan bayar ganti rugi juga..

Stress bila fikir pasal job ni.. Kejujuran lebih bernilai dari kekayaan…

9 ulasan:

  1. kena akui klo kite xmampu.jgn bg harapan pd org kan..tkt nt org dh x caye lagi naye..

    BalasPadam
  2. Tak apa.. Mungkin lepas ni akan datang lagi job yang lebih baik dan lumayan...

    Betul la tu.. Jujur adalah point untuk segala-galanya..

    BalasPadam
  3. kalau tak boleh jangan dipaksa diri tuh..

    BalasPadam
  4. yup!hanya kita yg faham dri kita sendri..kekadang bukan semua bende kite bole buat kan..yg penting da cuba..effort tu mahai tu..hihi

    BalasPadam
  5. buat sesuatu pekerjaan dari hati lebih mudah dan menggembirakan.

    BalasPadam
  6. Xper...akan ada rezeki lain nanti. Biar hati tenang, fikiran x resah.

    BalasPadam
  7. rezeki sentiasa ada, jadikn ikhtibar

    BalasPadam
  8. Apa yg kita promote tu adalah tgjwb kita... jika kita sendiri pun tak setuju dgn iklan tu mcm mana kita nak promote kpd reader... respek bro...

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI