Dapat duduk la pulak ..

by - Isnin, Julai 26, 2010

Dari aku termenung dalam Erl ni , ada baiknya aku update satu entri .. hehe..

Bekal... berapa ramai lelaki yang sanggup membawa bekalan makanan yang dibuat oleh isterinya ? Aku antara mereka yang akan membawanya jika di sediakan oleh isteri aku ..

Semalam dia menyiapkan sambal petai ikan bilis untuk dia bersahur .. Setengah dari situ dia simpan untuk aku .. Saja aku minta juga sebab malas nak membeli dan pada masa yang sama bekalan makanan aku di opis dah abis...

Biasanya di opis aku akan makan 3 in 1 oats dan biskut oats .. semua abis dah .. sebelum aku merangkak balik rumah , hehehe..baik aku isi dengan sesuatu ..

Kenapa aku tak keluar lunch ? Ermm.. memandangkan aku ada penyakit dan doktor menasihatkan aku menjaga pemakanan , maka aku jaga.. ahaks.. penyakit apa ??? hahaha.. penyakit makan tanpa henti ... darah tinggi la... hehe.. takat ni , alhamdulillah , sihat jer.. hehe..

Jadi pada rakan rakan sekalian , jagalah diet pemakanan anda.. jangan main belasah je..jauhi makanan berminyak , bergula , bergaram , berlemak ... cegah sebelum kena... sesekali ok la .. kalau selalu sangat , ada gak nanti tidur spital tanpa teman .. Ingat..bermula hospital diakhiri dengan kubur..kita pasti keseorangan ...huhu..

You May Also Like

5 comments

  1. dah cuba untuk mengawal pemakanan, susah beb. tak terdaya dek nafsu makan nie. cmne cara yer?

    BalasPadam
  2. wah .. bagusnye bawak bekal g opis .. di jamin selamat n baik untuk kesihatan tu ..

    BalasPadam
  3. owwwh sambal petai adalah alergik... alergik jumpa.. mak aihh pepagi dah terasa drooling sebab sambal petai je.. ptg kang ada g tak...? nak buka puasa sama puan rumah... :D hehehe

    hubby pun tak kesah bawak bekal kalau mie masak.. :D

    BalasPadam
  4. wah . sambal petai :D sedap to :D

    BalasPadam
  5. aku hari2 bawak bekal ben. tp tuk breakfast jek la. nescafe dalam flusk ngan biscut jacob. isteri yang buatkan. ape nak malu ye tak?

    BalasPadam