Yang tersirat oleh Abang Madon !

by - Khamis, Julai 29, 2010

Sapa yang tengok Benci Bilang Cinta pasti terhibur dengan gelagat bosnya si Dimas , Abang Madon .. Membawa watak seorang bos yang licik dan pintar sekali .. hahahah... Mmg senantiasa menguji kejujuran pekerjanya bagi memastikan segala perjalanan perniagaannya berjalan dengan lancar ..

Semalam , episod 42 menceritakan betapa keluarga Subekti dalam keadaan darurat dimana mereka telah diisytihar muflis oleh pihak mahkamah kerana bisnis mereka mengalami kerugian .. Hehe.. bukan tu yang aku nak cerita tapi abang madon. .

Ibu bapa mertua si Dimas pergi ke kedai Abang Madon untuk menjual barangan mereka ( yang mana mereka sendiri membelinya dari Abang madon ! ) bagi mengumpul wang untuk membiayai perubatan besan mereka , mereka memberitahu mengenai keadaan mak Dimas pada Abang madon dan dia terkejut.. lalu dia membelinya semula barangan tersebut dan siap menghulurkan derma lagi ..

Yang menariknya , cara dia menghulurkan derma ! jika ada sesiapa perasan , sewaktu menghulurkan duit derma tu , tangan kanannya dilalukan di bawah ketiak tangan kirinya .. tangan kirinya di halakan ke arah bahu kanan ! Seolah memberitahu , tangan kanan memberi , tangan kiri tak tau ! wawawa... paham paham je la kannnnn ...

Zaman sekarang ni kan , kalau memberi derma , kena panggil semua wartawan.. kalau takde wartawan , mana bisa dongg !! hahahaha...

BA: Bila menonton , jangan terhibur jer .. kena 'buka mata' luas luas ...

You May Also Like

2 comments

  1. ye kita perasan. walaupun abg madon nmpk mcm tidak waras, tapiii hatinya sungguh baik dan fikirannya matang sungguh.

    BalasPadam
  2. memang secara simbolik dia buat macam tu tapi dalam realiti jangan le pulak buat macam tu kan

    Keputusan
    Cabutan Bertuah

    BalasPadam