Menjawab pertanyaan blogger .. EELOBOR

by - Ahad, Ogos 08, 2010

Aku tak pasti dalam entri mana satu tapi dia ada bertanya aku mengenai masa berblog .. erk.. sat aku carik no ... ok... jumpa dah .. hehe..dia berkata :

"eelobor said...

aku tak tahu mcm mana bro bagi masa dalam sehari. mana masa utk tgk movie, baca buku, tgk berita, kuar gi pasaraya, tp entri terkini selalu ader. pening den.... "


Toksah pening bro ... laptop adalah kembar aku .. senantiasa tersimpan rapi di dalam beg sandang aku .. selain dari laptop , ada kamera .. bila dalam kereta , senantiasa aku letakkan di luar .. mana la tau kan ..ada sesuatu yang menarik di depan mata ..

Cara aku mudah .. aku ikut stlye BERITA TEKINI TV3 .. sejam sekali dia ada update .. walaupun cuma 5 minit dan ringkas , yg penting , maklumat sampai.. Aku malas nak bercerita panjang .. bagi aku , pembaca faham dah.. masa yang lebih tu , dia boleh ke blog lain .. jadi adil la kan ? Aku tak nak mereka terlalu menghabiskan masa di blog aku .. cukup sekadar 2-3 entri yang ringkas di bacanya kemudian ke blog lain .. Adil dan saksama kan ? hehehe ..

Berkaitan dengan isi entri .. Apa saja yang aku nampak , aku rasa , aku dengar ...pastikan dari mana sumber dan kesahihannya , barulah aku buat entri .. jika perlu ada bukti , aku sertakan .. bermakna ... aku cuba membawakan info info segar dari ladang ! .. hehe ..

Masa ? Kalau ada lelaki boleh curi masa untuk merokok , aku pon begitu jugak .. di mana mana , jika ada tempat letak laptop , aku akan bukak dan terus update.. apa yang aku nampak sebelum dan waktu tu , adalah bahan aku .. ;) .. Tgk tv ? laptop terpasang bila aku kat rumah .. bila iklan .. terus aku update 'perasaan' aku tu .. hehe..

Adakah ini menjawab kepeningan wahai en.eelobor ?? hahahaha... sbb tu aku suka berblog ... bukan sekadar $$ tapi minat untuk berkongsi cerita dan pendapat ..

Sepatah dua kata dari EELOBOR , " Mengapa perlu mencari kesempurnaan jika diri juga tak sempurna. Mengapa perlu mencari kejujuran jika diri juga tak pernah jujur. Kita tak perlu mencari seseorang insan yang sempurna untuk menjadi TEMAN, Cukuplah mempunyai seorang TEMAN yang menjadikan kita cukup sempurna bila bersamanya..."

Nak berkenalan dengan dia ? hahahah ... blog cool ... dan rajin mengomen di blog aku .. walaupun aku tak rajin balas , tapi dia tau aku membaca dan tersengih .. hahaha..thanks bro ! Good luck to u !! dan terima kasih juga buat semua pengomen setia blog ini .. tidak membalas bukan bererti tidak membaca .. Yang penting , kita semua terhibur di samping mendapat manfaat ..

Terima kasih sekali lagi .. jom jengok blognya >> eelobor

You May Also Like

7 comments

  1. TQ bro.....aku minat membaca jer. Kalu entri yg panjang berjela mmg aku skip terus. Baca atas sket, kat tengah sket dan baca bahagian ending. So, buat kesimpulan. Hahahahha, x adil kan. tp bro pnya entri x de berjela2, straight to the point. jelas maksudnya & senang nak paham.

    BalasPadam
  2. sama macam tikus. berblogging coz minat menulis ;)

    BalasPadam
  3. betul betul betul..
    tp sy ni dpt post entry skali sari pon dh oke..hehe..mmg xley lwn incik ben la..

    BalasPadam
  4. Tapi Encik Ben tak payah basuh pinggan masak kemas umah mop basuh toilet. hehehe. kalau tak, mesti saya boleh update sekerap encik Ben.

    BalasPadam
  5. @icalovezie ..

    kalau sabtu ahad .. saya bantu gak isteri kat umah ... basuh keta .. siram pokok .. kemas umah .. cuma tak memasak .. lagi pon 2 orang makan je ..

    BalasPadam
  6. hahhaha... En Ben@ Abang Ben..Hehe.. terbongkar sudah rahsia Ben..kih3..

    Hajat di hati..nak ikut gak..tapi ..masalahnya..laptop Amir sengal..nak on pun dah lama..battery pula tidak bertahan lama..susah2...

    camera? agak-agak la..dalam sekolah boleh bawa kamera tak? hehe.. Amir gambar suasana kelas..lepas tue,cerita benda yg menarik(kat sekoalh macam-macam berlaku).

    lepas amik gambar,pergi jmpa mak pnjam laptop time rehat.then,update lah.. (mak guru)..

    hehe..

    tapi..itu hanya angan-angan.. haha

    BalasPadam
  7. suka caption tak der komen tak semestinya tak baca..

    juga
    " Mengapa perlu mencari kesempurnaan jika diri juga tak sempurna. Mengapa perlu mencari kejujuran jika diri juga tak pernah jujur. Kita tak perlu mencari seseorang insan yang sempurna untuk menjadi TEMAN, Cukuplah mempunyai seorang TEMAN yang menjadikan kita cukup sempurna bila bersamanya..."

    terlalu mendalam maksudnya.. hehehe..'

    btw saya baru jer follow this blog..
    chat box nyer mana?? takder kah?? ahahaha..=p

    BalasPadam