Aku terdengar ..

by - Ahad, Oktober 17, 2010

 

Kecewa dengan sikap orang melayu yang pandai mencari alasan dari membaiki atau memberi cadangan untuk mempertingkatkannya lagi ..

Apa yang biasanya kita nampak , buruk buruk buruk buruk .. Katakan la skang ni kewujudan kereta dan kapal terbang  masih tiada..  Datang seorang hamba Allah , kata nak cipta kereta .. Sudah pastinya akan ramai membangkang ! Akan katalah ramai akan mati eksiden .. pelbagai alasan akan diberikan ..

Persoalannya , kenapa asik nak tengok buruk je ??? Sedangkan kebaikkannya terlalu banyak ??

Seperti kamera .. ramai akan kata , nanti akan disalahguna .. Amik gambar bogel sana sini .. Yang salah tu , kamera ke orang ? Kalau digunakan dengan sebenarnya , ada otak , ada akal , nak ke buat menda tu semua ? Amik la gambar yang sepatutnya diambil !

Internet .. ramai kata mendatangkan keburukan dari kebaikkan .. Sapa yang bersalah ? Orang yang takde akal yang salah guna atau terlalu bijak menyalahgunakan ? Segalanya datang niat diri sendiri ..

Macam macam la orang kita ni .. buat la camana pon .. Semua tak puashati.. Skang ni mmg tak puashati.. Cuba la sendiri berkuasa ! Aku pasti , dia sendiri ternganga .. Datang saudara mara , jiran tetangga mintak tolong , nak jawab pe ? Sila isi borang dan tunggu ????

You May Also Like

8 comments

  1. ni pasai apa ni cik ben.. nak cipta apa?

    ALL IN ONE

    BalasPadam
  2. naluri membangkang terlalu tebal dalam masyarakat kita ni.. suka skeptikal dan pessimis

    BalasPadam
  3. huuuhu..mostly nye, manusia mmg mcmtu...sblum buat mcm3 komen yg kluar..tp bila da ade, baru nmpak positif dia..kita pon kdg3 tak sedar, kite pon antara golongan ini juga..

    BalasPadam
  4. tu omputeh kate...HUMAN NATURE ... we are born with it!!!

    BalasPadam
  5. nampak yang salah aje . yang baik mereka x nampak lak. sampai bila pun x maju

    BalasPadam
  6. BA: yg slh tu 'yg menggunakan' bkn alat 'yg digunakan'...

    BalasPadam