Bantuan ibu tunggal RM110 jer sebulan ?

by - Selasa, November 08, 2011

 

image

Haih .. camana nak sara anak-anak kalau bantuan kepada ibu-ibu tunggal  cuma RM110 dan adakalanya cuma RM80 atau kurang dari tu lagi ..

Itulah kenyataan yang aku baca di Kosmo pagi ni dengan artikel yang bertajuk 15 ibu tunggal dakwa dianiaya..

Hurm .. bagi kita yg lebih bernasib baik ni , jumlah tu mampu dihabiskan dalam masa 1 minit untuk membeli belah .. Semudah itu jer dihabiskan. Bagi mereka , jumlah itu amat besar ertinya untuk meneruskan kehidupan sehari hari .. Haih…

Namun , ada antara kita masih lagi tidak tahu nak bersyukur dengan segala limpahan rezeki yang ada .. Bagi berpuluh juta pon tak cukup .. Haih .. Entahlah ..

Kita cuma manusia .. Takkan cukup serba-serbi tapi bongkak dengan Tuhannya sendiri .. Mintak pandai kan ? Tapi ? Bila disuruh buat yang wajib , ada je alasan .. macam macam alasan.. Pastu kata la tak adil la… sedangkan diri sendiri tu ??

Aku pon sama.. cait !

You May Also Like

6 comments

  1. duit yg diberi tak memadai dengan tanggungan..

    syukur masih lagi dapat merasai nikmat keperluan yang mencukupi kdg2 smpai membazir..teruknya haihh..

    BalasPadam
  2. emak saya dia dapat seratus jer sebulan , tapi kadang2 ada bulan2 yang tak dapat juga....apa2pun syukur dapat juga seratus dari tak dapat apa...berapa belas tahun hidup dengan seratus tu hidup juga kita orang...

    BalasPadam
  3. nak cakap apa ek~ belajar bersyukur boleh?

    BalasPadam
  4. Pada aku dah nama pun BANTUAN... Bantuan ni sekadar untuk menampung jer...yg selebihnya tetap la kna usaha sndiri...

    Jom singgah sini pulak..
    http://takbest.blogspot.com/2011/11/update-tv-series.html

    BalasPadam
  5. apa lah rm150 sebulan.mas hanya bayar bil2 and insuran pun da lebih rm200..macam mana la mereka nak sara anak kecik nak makan,nak sekolah.mengarut sungguh la.harap2 de pihak yang dapat membantu.

    BalasPadam