Bila El Nino menyerang !

by - Jumaat, Februari 05, 2016

Fuhhh... Sejak El Nino 'singgah' negara kita , aku memang tak berhajat nak keluar di waktu siang. Kalau boleh , petang baru nak keluar rumah. Tu pun masih berbahang ! Tapi bila ada kerja , aku kena keluar waktu siang.. dan sememangnya terasa perit di kulit .. Panas ! 

Tapi berapa ramai yang tahu , mengenai bahayanya cahaya matahari ni kalau direct kena kulit kita ? Haaa... Ultra Violet ! Bahayaaa wooo.. Boleh dapat kanser kulit woooo ! Jangan memain yer.. Kalau boleh elak.. elak woooo ! 

Telefon pintar Asus aku setiap ari beri amaran mengenai UV ni ! Ada satu aplikasi yang memberitahu berapa tinggi UV dan jangkamasanya.. 



Antara contoh dari kanser kulit..


Ada banyak lagi.. Rajin rajin laa google ! Huhuhu.. Takut wo ! Tak berani aku nak memain dengan cuaca di zaman ni.. Tak kira la panas atau hujan. masing masing ada memberi kesan negatif secara tidak langsung.. 

Untuk mata aku , aku dah guna cermin mata yang punya kanta menapis Ultra Violet.  Tapi untuk kulit lak camana ??? Nasib baik aku ada BB Cream dari Cosmoderm


Lega skit ada perlindungan untuk kulit aku.. Walaupun aku pakai topi dan lengan panjang tapi tak menjamin yang membantu 100% . Aku tetap gunakan losyen BB Cream ni setiap kali aku keluar rumah ! Bukan aku saja.. wife dan anak aku pun aku pakaikan.. 

Apakah kelebihan BB Cream dari Cosmoderm ni ? 


BB Cream melindungi kulit anda dari sinaran terik matahari dengan SPF 35+++. Ianya adalah rumusan khas untuk kulit anda disamping membuatkan kulit cantik dan bersih. Ada  2 jenis Bb Cream. Yang pertama ialah , BB Cream with Tea Tree Oil , khas untuk kulit berminyak , dan satu lagi ialah Bb Cream with Rose E  , untuk kulit normal..

Harga  ?? Kalau nak tau harga , sila gi ke laman web rasmi Cosmoderm.. Dapatkan harga selepas diskaun.. Hehehee... 


Tak lama lagi , aku serta rakan rakan blogger akan ke Taman Negara. Walaupun cuaca tak menentu , kami akan bawak juga BB Cream ni ! Aktiviti lasak sepanjang hari  wooo ! Kulit tetap mau jaga juga.. kan kan ? 

Untuk maklumat lanjut , boleh ke : 

Web : www.cosmoderm.com.my 
Facebook : www.facebook.com/Cosmoderm
Instagram :www.instagram.com/cosmoderm
Emailaskcosmoderm@gmail.com
No tel+60 3-5879 6150


Untuk pengetahuan korang.. Cosmoderm dah wujud sejak tahun 2002 yer.. Dan produknya terbukti berkesan. Sebab tu kekal hingga sekarang.. Huhuh...

Selamat membeli belah di Cosmoderm ! 

Aduh.. yer laaa.. Aku tahuu... Aku tahu.. Selain dari beli online , boleh beli kat mana lagi ? Kannnnn ! Aku tahu dah soalan korang tuuu .. Kat Guardian ada , Wellness , Vitacare serta beberapa lagi farmasi terpilih.. Alaa , beli online je laa.. senang ! Heee..





You May Also Like

3 comments