Kembara #KBBA9 COSMODERM - IKHLAS TOURS ke New Zealand : Jatuh cinta dengan RedWoods- Wakarewarewa Forest

by - Isnin, Oktober 02, 2017

Aku pernah beli satu perfume.. aku beli sebab si penjual tu kata bauan tu diambil dari pokok dan ianya memang sangat menenangkan aku ketika tu ! Terus aku beli.. harga pon sedap wooo. Dalam RM300++ gak la terbang. Sememangnya ketika tu aku amat inginkan bauan hutan yang sering kali memberikan ketenangan buat aku.

Dan sebab itulah aku teringin sangat nak ke New Zealand dan Canada. Akhirnya , boss agensi pelancongan yang kitorang pilih , Ikhlas Tours sendiri bawak aku dan rakan rakan ke The RedWoods di Rotorua dan segalanya berubah di sini. Aku macam baru dikenalkan dengan awek paling cun di dunia dan terus nak ajak dia kawin ! Camtu la perasaan aku ketika tu ! Hahahahaha... Serius ok !


Hutan The Redwoods ni bukanlah hutan semulajadi yer.. Ada lebih 170 jenis pokok ditanam pada sekitar tahun 1900 tapi hanya beberapa jenis saja yang berjaya hidup hingga ke hari ni. Dan The Redwoods bukan saja sekadar hutan tetapi ianya tempat riadah antara yang popular di New Zealand ! Nak info lagi best ? Tiada langsung ular atau binatang merayap di sini !! Haa.. Kalau di negara kita, perghhh... seram wehh ! Tapi kat sini , korang boleh berbasikal , berjongging , merayau sana sini la dalam ni.. dan udaranya sangatlah nyaman !

Dan kerana The Redwoods inilah aku menanam azam untuk kembali ke sini dan menerokanya sekali lagi.. bersama keluarga aku sendiri ! InshaAllah.. Yer , aku dah jatuh cinta dengan The RedWoods... hutan yang memberi sejuta insiprasi untuk aku terus berjuang dalam dunia media sosial !

Untuk ke sini , tak susah pon. Guna je GPS. Dan aktiviti di sini bukan sebelah siang saja yer.. malam pun ada aktivitinya ! Haaa..



Ini gambar yang aku amik dalam web Redwoods. Aku tak sempat nak teroka bersama rakan rakan sebab kitorang mengejar masa. Sekadar beli beberapa cenderamata untuk yang tersayang dan 'mereka' .. hehehe..

Nak berjalan di trail atas pokok tu kena bayar.. bukan free tapi terus terang , kalau korang kat sini dah.. sila alami pengalaman ni ! Pasti takkan menyesal punya la.. Untuk cerita lebih lanjut mengenai The Redwoods ni , korang leh baca di https://redwoods.co.nz/ .

You May Also Like

8 comments

  1. wah.....bestnyer dapat jalan jalan luar Negara macam ni.....Terbaik la Bang Ben #BloggerTerbaik

    BalasPadam
  2. Menarik! Nampak nyaman sgt kat sana.

    BalasPadam
  3. Berapa bajet habis agaknya. Kena menabung dr skrg ni.

    BalasPadam
  4. Hutan ni menjadi idaman kalbu nk gi waduhhh..rezeki abg ben dapat gi..terbaikkk..

    BalasPadam
  5. even tak pernah rasai keadaan di sana, boleh bayangkan kesegaran hutan pine di Redwoods ni.

    BalasPadam
  6. Bestnya, baca pun dah teruja nak pergi.

    BalasPadam
  7. wahh...cantik nya tempat ni..suka tengok..

    BalasPadam