Bermasalah dengan semut merah , nyamuk ,lipas mahupun lalat ?

Sedang aku dok layan handphone.. lalat sesat dok mengoda kemarahan aku. Bermain kat telinga dan skrin hp aku ! Adehh.. Geram betul aku nih ! Aku bukak pintu. Dan ke dapur amik Magic Spray. Terus aku spray di kawasan aku duduk tadi dan juga sofa. Di plastik sampah pon aku spray. Nak halau dia keluar. Tiada niat membunuh. Heeee.. Baik aku kan ?

Pastu aku buang sampah ke luar rumah. Di tempat pengumpulan sampah , kelihatan banyak semut merah ! Hurmm.. Aku nak amik Magic Spray tapi aku batalkan niat. Tak pe la.. Kat sini korang boleh main. Ni bahagian rezeki korang. Jangan masuk dalam rumah , dah ! 

Teringat sehari lepas aku balik dari Kelantan. Semut merah bermaharajalela di dalam rumah ! Aduhhhh.. Risau dia gigit anak anak bila tidur jer. Terpaksa aku buat pembasmian ! Camana aku buat eh ? Mudah jer.. aku memang dah standby Magic Spray di rumah. Terus aku sembur di laluan laluan semut tu dan juga lubang yang mana aku syak kem mereka berkumpul ! Nak kata sarang.. aku tak pasti ! 



Ternyata berhasil sangat ! Sepah sepah mereka mati berjemaah ! Dan selepas tu , tak nampak dah diorang bermain di kawasan aku sembur tu. Alhamdulillah... 

 

Tidak berminyak. Tidak berbau dan tidak merbahaya. Harga pun murah ! Aku tak jual ok ! Aku pun beli kat orang. Hahahaha... Aku cuma cerita kat korang sebab ni antara produk kesayangan aku. Sangat berkesan dalam menghalau serangga termasuklah dengan nyamuk ! Lipas , kalau aku sembur.. memang mencicit lari ... dan ditemui mati beberapa hari kemudian ! 

Bahan bahan yang digunakan ? Baca di bawah.



Mana nak beli Magic Spray ?? Maklumat di bawah ni.




5 ulasan:

  1. bagus ni, rumah sy banyak lipas....

    BalasPadam
  2. Thanks A.Ben sebab kenalkan Magic Spray ni. Alhamdulillah berkesan. Tak tugi beli

    BalasPadam
  3. pernah beli dulu, tapi la ni xtau nak beli kt mana dah ni..tq en.ben..bolehle kite cntct no tu..moga2 area kl jer..hii

    BalasPadam
  4. berkesan erk? nanti nak cuba lah

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.