Hari 15 & 16 : Punca kelewatan barang pos? - BEN ASHAARI

Hari 15 & 16 : Punca kelewatan barang pos?



Fuh.. Nasib baik aku aritu guna Pos Laju. Leh tahan kepantasan. Ingatkan lewat sebab banyak komplen tapi rupanya tidak. Rezeki aku dipermudahkan urusan.


Bukan satu ni jer.. Tapi ada beberapa lagi yang aku dapat kiriman dari Kuala Lumpur seperti sambal Kurus dan jugak Harum Manis dari Perlis dengan menggunakan Pos Laju. 

Aku tak tau la orang lain camana kiriman mereka tapi yang pasti, rezeki aku dengan Pos Laju ni memang ok la.. 

Yang beli barangan seperti Lazada dan Shoppee ni, nasib gak la.. Aku beli protein, dapat 4-5 hari gak la.. Tu pun amik seller tempatan. Nak amik dr luar, tak berani aku. Hahahaa.. Pastu ada gak beli mesin rambut.. Tu belum sampai lagi. Mungkin esok. Beli 31hb ari tu. Local seller gak. Esok, 4hb.. Sabtu, Kelantan cuti. Jawabnya Ahad la. Huhu..

Makanya, nak beli online kat platform gitu memang kena amik yang berbaloi je. Kalau saja saja nak membeli, hurm.. Korang saja nak penuhkan stor courier gitu saja. Mereka yang beli barangan penting, kena tunggu lama. Kan?

Minggu depan, aku ada satu lagi barang yang aku beli  Ni penting. Kena ada dah setiap satu keluarga. Kalau takda terutama yang ada anak tu, memang bahaya la. 

Rasa rasa apa?? 

1 ulasan:

  1. Allahu. Semoga dipermudahkan segala urusan kita sepanjang tempoh PKP ni 😭

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.