Kelebihan mengamalkan serbuk halia !

by - September 05, 2022

Alhamdulillah... dah masuk 6 bulan aku amalkan air halia setiap hari. Minum je tak kira masa tapi tak berlebihan. Aku cuma amik suku sudu kecil jer setiap kali minum. Tapi wajibnya setiap pagi dan juga malam , sebelum tidur. Nak gi workout pun aku minum skit sebab  halia ni beri tenaga tambahan dan juga mudah membakar kalori ! Cenggitu... 

Yang aku perasan , berat badan di tahap terkawal yakni 87-88kg jer sekarang ni. Aku makan nasi banyak sekali pun , ok jer. Cuma yang aku tahu la.. nafsu terhadap minuman manis ni tiada lagi. Kalau dulu , lepas makan mesti cari kopi 3 in 1 atau hot choc ! Haaaa.. Kiranya sekarang ni , lepas makan.. tunggu dalam 10 minint baru  aku minum air halia suam panas. Tambah madu dan lemon sedikit. Terasa aman damai dalam perut tu. Berbanding sebelum ni terasa mengah dan penuh. Terus rasa mengantuk nak tidur ! Kan tak bagus tu. 

Itu satu.. bab makan minum. Alhamdulillah , terkawal tekanan darah dan diabetis yang mana dulu aku ni ada Hypertension dan juga mak ayah ada diabetis. Orang kata diabetis ni boleh menurun atau diwarisi. Aku kena amik berat dua ni gak disamping kolestrol yang melibatkan jantung. 

Paling syok , bila bangun tidur... tak lagi sakit kepala berbanding sebelum ni , aku mintak wife kalau kejutkan aku.. kejut perlahan lahan ! Takut pening kepala. Bila pening kepala, satu hari takda mood ! Asyik nak mengurut kepala jer jadinya. Huhuhu... 

Dan banyak lagi kisah serbuk halia ni kalau korang nak tau ! Semua tu , boleh je baca kat SINI.. Berminat utk beli , boleh whatsap terus ke https://Halia1.wasap.my



 





 



You May Also Like

1 comments

  1. Menarik juga ni utk diamalkan. Saya pula jenis badan senang sakit sana sini sbb angin. TQ atas perkongsian.

    BalasPadam