Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 22 Jun 2010

Resepi Maggie Goreng Spesel Aku


Dulu aku gemar makan maggie goreng...Bukan dulu jer ..skang pun masih lagi antu maggie...Mak aku suka beno masak maggie goreng di samping maggie sup memandangkan dulu diorng bz beno....bukan dulu je..skang pun cam tu gak...

Ada sekali tu , aku balik umah lepas sekolah ...Aku benar benar kelaparan...teringin beno nak makan maggie memandangkan maggie cepat dimasak sedap dimakan...Aku pun g la beli maggie dalam 2 bungkus gitu..khas untuk aku !

Maka beginilah penyediaannya :

Satu bijik periuk secukup rasa ..
Air paip bersih yang belum disuling sebanyak 2 cawan besar gedabak ..
Telur , 3 bijik yang siap dibasuh kulitnya ..
Sayur dalam peti ais...amik je apa yang ada..
Cili padi 10 bijik..
Minyak masak cap bunga raya ..cap lain tak boleh..cap mohor diraja pun tak bleehhh..
Tong gas brand Petronas ( penaja utama rancangan ini ) ..
Dapur mudah alih brand kapak terbang ..

Jika dah lengkap semua itu....maka

Pasang tiub pada tong gas masak ..
sambungkan ke dapur masak tadi..yang anda punya..jgn g sambungkan ke dapur jiran lak..
Letak periuk..pasang api yer....pasang tu bermakna hidupkan api...
Seterusnya masukkan air putih tadi tu...biarkan 1 minit..
Angkat periuk tadi dan buangkan air putih tersebut..
Masukkan minyak atar tadi..eh...ada ke ?? minyak bunga raya tadi tu haa...dalam 2 bekas tapak tangan anda...sila gunakan tapak tangan yer..
Tunggu sampai kiamat...erk...tunggu sampai panas mengelegak...pastikan jarak anda dan periuk sejauh 200 meter..ini kerana air dan api tadi dah bercampur ..meletup letup jadinya..
Bila api dah cool....koyakkan bekas plastik maggie kari..pastikan maggi kari yer..dan perencahnya..Masukkan maggie tadi ke dalam minyak panas tadi...Anda akan dapati maggie anda akan mudah garing...Kemudian asap berkepul kepul keluar menunjukkan si pemasak tadi amatlah cetek pemikirannya !!!!

Itulah yang berlaku pada aku ....puas la aku pk camana mak aku buat maggie goreng....aku ingat goreng terus maggie tu !!

BA : Antara feveret entri aku ..

20 komen :

ubi berkata... [Reply to comment]

aiik, dah jd cheff pulak..hihi

ayaa alyy berkata... [Reply to comment]

tudienn. smpai 10 biji cili padi. berasap telinga :P

Amir Izzat berkata... [Reply to comment]

ahahha...si pemasak tadi amat cetek pemikirannya? kah3...kena belajar dulu kan baru leh masak?/ haha....pelik3 lah.

YamMy berkata... [Reply to comment]

ahahaha.. abih yang masukkan air dalam periuk tu tuk ape?? adeh.

PINATBATE berkata... [Reply to comment]

akak sabau jerrr..:D

Hapiz Rahman berkata... [Reply to comment]

Gelak tak abis aku baca.. Macam mana la jadik gitu.. sungguh-sunguh la cetek> masak air adakah anda reti? Haha

cuha_x berkata... [Reply to comment]

dari blogger - bodybuilder - traveller - cheff ??? macam2 lah abg ben ni..haha my idol!

CiKaLi berkata... [Reply to comment]

ahahahah...
hahaha..
punye la ingt resepi btol2..
br nk cedok style maggie baru..

hahahaha

Mommy Pinky berkata... [Reply to comment]

Kelakarnya entry nih XD

naqhiah khalida berkata... [Reply to comment]

patutla sy baca tak faham2..rupanya resepi yg tak menjadik..huhu.Mr.ben kena blajar dgn mat gebu nih..baru settle megi tuh..

Marsha berkata... [Reply to comment]

Wah sedap....dah lama xmakan maggi grg...:)

Ummi berkata... [Reply to comment]

Muahahahahaa...panjangnya resepi Ben nih...tengok bahan sikit jek...barang2 pahat, tukul, besi, paku yang lebihnyaa..hehee..wat kelakor tul Ben nih...tahniahlah, dah keluarkan satu resepi hot punyerrrr! hehee

Huszaini berkata... [Reply to comment]

pening aku baca! kekeke

faraa halim berkata... [Reply to comment]

abg ben kalau setakat masak meggi,
tak payah ajar pun tak pe, hehe

☀ Izzaty Hedry☀ berkata... [Reply to comment]

kompom msok wad klu ikot rspi ney... haha

SHAH DODOL berkata... [Reply to comment]

ehehhehehehe funny laa :P

☼ r A t U ● t U r Q u o i S e ☼ berkata... [Reply to comment]

ayoyo .. kalau uni sambung tiub dekat tong-gas tu .. alamat terbakar la rumah ni .. pstttttt!! tahu masak je .. gil,,,gil,,,gil,,,

Nazurah Mohd Noor berkata... [Reply to comment]

macam best je . kene cube neyh . muahahaha .

zana berkata... [Reply to comment]

saya excited baca... last2...
hahahaha adoi...
genius melampau2 abg ben nie...kah3

Aina berkata... [Reply to comment]

aduiii...megi 2 bungkus? 3biji telur? dan cili api 10 ?

ko makan sorang ke ben?
(geleng kepala mak cik)

aku suka part telur kena basuh dulu kulitnya!

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI