Pinjam Rm 15 ribu , rumah tergadai !

by - Jun 23, 2010

contoh

Macam macam zaman skang ni ... sangat mudah buat pinjaman .. lebih lagi kredit kad..sampaikan ada kes tak apply pun , kad kredit leh sampai peti surat rumah... Camana tu ? Ada ke gak , apply satu dapat dua ... kena hati hati... Semasa guna , mmg la best.. nak bayar ?

Ada sorang kawan aku...cerita kat aku yang dia ada dapat kredit kad.. lalu digunakan untuk buat bisnis secara kecil kecilan ..Sampai la berbelas ribu.. Aku rasa ramai gitu kot kan ..tak kisah la kan... duit masing masing .. Bila masa nak membayar tu.. Ada yang mampu bayar sikit sikit memandangkan bisnis baru nak ok dan banyak lagi alasan tersendiri..Normal la kan ..

Disini ada satu situasi baru .. Mak kawan aku tu , dapat panggilan dari pihak bank ( menurut pemanggil tu ) .. Bil kredit kad tu di alamatkan ke rumahnya..Menurut pemanggil tu , jika tidak dilangsaikan hutang kad kredit tu , rumah tu akan dilelong !

Pada yang ada kad kredit , masuk akal tak ? Rumah yang bukan dicagar apatah lagi bukan miliknya akan dilelong disebabkan hutang anaknya ? Giler ke apa ? Kalau aku guna alamat opis ? Adakah opis milik kerajaan akan digadai ?? huhu..

Hati hati ... Berkemungkinan pihak bank menggunakan cara 'penarik kereta 'untuk mengutip hutang kad kredit .. Dapatkan info sebenar dari pihak bank dan juga persatuan pengguna .. Pengguna ada hak di sini ...

BA : Tak nak pakai dah ...

You May Also Like

3 comments

  1. kalau guna opis, kena lelong jugak kut. hahah..

    BalasPadam
  2. mmg tak penah ada niat nak pakai kad plastik ni. bos sy ada 10 kad kredit. sy la yg menguruskan payment dia. huuhu.. nsib la dia kaya..

    BalasPadam
  3. mengarut ja pkai. cukuplah berbelanja dgn duit yg ada dlm wallet.

    BalasPadam