Yahudi - Ditimpa Kehinaan Dan Merempat

by - Isnin, Jun 07, 2010

Disebabkan Yahudi ini sentiasa memungkiri janji dan selalu mencerobohi hak orang lain secara zalim , ALLAH telah menghina dan menjadikan mereka hidup merempat di mana sahaja. Setelah ALLAH selamatkan mereka daripada kezaliman Firaun dan terus menjadi hamba yang tertindas selama melebihi 200 tahun, namun mereka tetap degil dan kembali kufur kepada ALLAH.

Firman ALLAH S.W.T :

" Apakah kamu masih ingat ketika kamu berkata ; Wahai Musa , kami sudah jemu dengan makanan yg sama . Mohonlah kepada TUHANmu supaya mengurniakan kepada kami sesuatu yang tumbuh di atas muka bumi seperti sayur-sayuran , mentimun , bawang putih , kacang adas dan bawang merah. Nabi Musa menjawab : Apakah kamu mahu menukar sesuatu yang kurang baik dengan sesuatu yang paling baik. Kalau begitu , pergilah ke bandar kerana di sana kamu boleh dapati apa yang kamu mahukan itu. Ketika itulah , mereka ditimpa kehinaan dan kepapaan. Memang patut mereka mendapat kemurkaan ALLAH.Ini kerana , mereka mengingkari ayat-ayat ALLAH (perintah dan mukjizat) .Bahkan , mereka sanggup membunuh Nabi-Nabi tanpa alasan yang kukuh .Demikian itu , disebabkan mereka derhaka dan selalu menceroboh."

- Surah al-Baqarah : 61

Walaupun mereka sudah dikurniakan dengan makanan yang diturunkan daripada langit , iaitu al-Manna ( manisan ) dan al-Salwa ( burung puyuh ) , namun mereka masih meminta makanan yang remeh temeh. Memang patut mereka mendapat penghinaan di dunia ini .

Firman ALLAH S.W.T :

" Yahudi dan Kristian pasti ditimpa kehinaan di mana sahaja mereka berada kecuali perlindungan yang telah ditetapkan ALLAH di dalam al-Quran atau perlindungan yang diberikan oleh pemerintah Islam kepada mereka .Mereka patut mendapat kemurkaan ALLAH dan ditimpa kemiskinan . Semua ini disebabkan mereka sentiasa kufur terhadap ayat-ayat ALLAH ( perintah-perintahNYA ) dan membunuh nabi nabi tanpa alasan yang kukuh. Ini kerana , mereka derhaka dan sentiasa melampaui hukum ALLAH "

Surah Ali Imran : 112

Secara ringkasnya , banyak kitab-kitab sejarah bangsa Yahudi menceritakan tentang kekufuran Bani Israel. Jumlah yang beriman terlalu sedikit. Sewaktu mereka keluar daripada bumi Mesir , jumlah mereka hanya sekitar 600,000 orang yidak termasuk kanak kanak .

Ketika Musa a.s meninggalkan mereka ke Thur Saina' , bermunajat kepada ALLAH untuk mendapatkan Kitab Taurat , jumlah mereka yang telah kafir dan menyembah patung lembu seramai 470,000 org. Hanya 130,000 org sahaja yang masih beriman dan mendengar nasihat Nabi Harun a.s.

Memang patut bangsa Yahudi ini mendapat penghinaan disebabkan kezaliman dan kejahatan mereka . Sejak bapa mereka yang pertama , iaitu Ya'kob ( Israel) dilahirkan , hidup mereka hanya menumpang di bumi Kana'an sebelum berpindah ke Mesir lalu menumpang di Jorddan sehingga Nabi Daud a.s dilahirkan .

Jarak masa antara Ya'kob dan Daud a.s , melebihi 800 tahun. Selepas itu , barulah mereka mendapat negara sendiri yang menjadi milik mutlak mereka , iaitu di Palestin . Pada mulanya jumlah mereka yang keluar berperang bersama Talut adalah seramai 80 ,000 orang. Tetapi hanya 313 , orang saja yang masih setia bersama Talut berjuang mendapatkan Palestin.

Namun Palestin menjadi milik mereka hanya buat seketika waktu saja, iaitu sekitar 70 tahun , tidak menjangkau 100 tahun ( zaman pemerintahan Daud dan Sulaiman ) . Kemudian kerajaan mereka jatuh pula ke tangan tentera Rom selepas kewafatan Sulaiman a.s. Setelah itu , kehidupan mereka kembali merempat sehinggalah kelahiran Nabi Isa a.s .

Mereka sekali lagi merempat di negara sendiri di bawah jajahan ROM., hinggakan ada yang terpaksa berhijrah menuju ke serata pelusuk negara termasuk Semenanjung Tanah Arab, iaitu Syam dan Hijaz disebabkan kekejaman dan kezaliman Rom.

Apabila mereka tinggal di Semanjung Tanah Arab , mereka sekali lagi menimbulkan fitnah dan kekacauan serta menyalakan api permusuhan sehingga Rasulullah S.A.W terpaksa menghalau mereka keluar dari Semanjung Tanah Arab.

Amanat ini diteruskan oleh Khalifah Umar bin al-Khattab yang akhirnya mereka terpaksa merempat di seluruh pelusuk dunia. Tetapi di mana saja mereka berada , disitulah akan terjadi permusuhan dan kezaliman.

Sehinggalah tertubuhnya negara mereka di Palestin pada tahun 1948 . Sebenarnya , penetapan mereka ini adalah tidak sah kerana bumi Palestin sudah menjadi hak milik umat Islam sejak zaman Umar Al-Khattab.

Seperti yang diperkatakan sebelum ini , mereka haya boleh menetap di mana mana jajahan Islam dengan izin pemerintah Islam ketika itu. Ini kerana , mereka telah dilaknat oleh ALLAH.

Paling menyedihkan , mereka masih menuntut hak mereka di bumi Palestin . Mereka mendakwa bahawa tanah itu adalah milik mereka. Sedangkan mereka sudah dihalau keluar sejak 1400 tahun dahulu , kemudiannya pulang dan mengaku bahawa ini adalah tanah tumpah darah mereka .

Namun tidak hairan bagi umat Islam, kepulangan mereka ke Palestin adalah buat kali terakhir dan untuk selama-lamanya . Inilah janji daripada TUHAN yang MAHA ADIL. Seluruh umat Islam percaya , satu ketika nanti , umat Islam pasti bangun menghapuskan seluruh bangsa mereka. Mereka tidak akan kekal di atas bumi ini walaupun seorang selagi bergelar YAHUDI !

Menurut Abu Hurairah r.a , Rasulullah s.a.w telah bersabda :

" Hari kiamat tidak akan berlaku selagi seluruh umat Islam tidak membunuh bangsa Yahudi. Ketika itu , mereka akan lari menyelamatkan diri di sebalik pokok dan batu. Namun ,batu atau pokok akan berkata : Wahai Muslim , Wahai hamba ALLAH ! Yahudi ada di belakangku . Datang dan bunuhlah dia . Kecuali bangsa yahudi yang berselindung di sebalik pokok Qharqad yang tidak berkata kata kerana ia adalah pohon yahudi "

- hadis riwayat Muslim

dari buku YAHUDI - MENURUT AL-QURAN ,HADIS , TAURAT DAN INJIL

You May Also Like

1 comments