Bf tak kisah eh ? Tapi ibu bapa korang ??

 

Aku bukan nak tegur apatah lagi nak mengajar .. sapa la aku kan ?? Isu aku yang ni yg terang terang aku nampak sendiri di Alamanda tadi .. Hurm.. Apakah ?

Ni isu basi  yang mana ramai orang muak dah nak baca .. tapi tak kisahlah .. nak baca atau tidak , hak masing masing ..cuma aku nak mereka yang sudi membaca ni , jika terkena kat batang hidung sendiri maka aku nak mereka berfikir .. untuk kebaikan bersama ..

Pakaian anak dara sekarang ini .. Ramai tau fesyen skang ni fesyen ketat ketat .. Salah ke ?? Tak boleh ke ?? Aku rasa , yang pakai tu sendiri dh sedia maklum .. aku bukan nak persoalkan tu dah .. masing masing dah besar panjang ..dah tau hukum hakam.. dah tau wujud syurga neraka ... dah tau balasan di akhirat nanti .. Cuma aku nak tanya 'bala' yang mereka undang di dunia ini ..

image gambar hiasan - mediahangat

Tengok gambar pon dah tau kan ?? Bayangkan korang (perempuan) pakai gini ke hulu ke hilir .. Adoiii... free je ni dok tayang kat lelaki tanpa kira bangsa dan umur ..

Soalan aku ialah ... pakwe korang tak kisah ke ?? Kalau diorng tak kisah , meh aku bagitau .. korang jadi 'bahan' cuci mata diorng jer .. Nak wat bini ?? Diorng pasti akan pk balik .. Kalau diorng amik jadi isteri , korang patut bersyukur sangat .. Kalau tak ??? Camana ? Tak kisah ? Kalau tak kisah , ok la kan .. aku nak kata apa.. dah diri sendiri tak kisah .. takkan aku lak nak amik kisah kan ? hehe.. sapa la aku .. Aku ingatkan jer...

Kedua , ibu bapa korang tak kisah ke ? Atau dah puas diorng cakap tapi korang tak nak dengar ? Erm... tak kesian ke ? Korang anak dara dia .. Ke hulu ke hilir yang korang bawak tu ialah maruah diorng .. Jangan lupa , nama korang tu masih berBINTIkan diorng .. Tak kisah gak ? Heheh.. ok la .. aku nak kata apa.. semua korang tak kisah ..kan kan ? Jangan sampai korang .. hurmm.. kena 'guna' dek jantan yang menjanjikan syurga dunia , dah la yer ..

Aku segan je skang ni .. nak pandang kiri kanan pon susah dah .. sana sini ketat .. haih ... Nak tengok perempuan ayu , cuma sehari .. erk.. dua hari setahun jer ... iaitu , pada HARI RAYA AIDILFITRI dan AIDILADHA jer .. tu jer ... lain ??? Sendiri tengok cermin je la yer ..

Akhir kata .. pada 10.10.10 ni , apa kata kita sama sama tengok cermin ... sedarkan diri kita sendiri .. harap harap , ada perubahan .. kita ni makin hari makin tua .. makin hampir dengan kematian .. kalau sempat tua la.. kalau tak ??

21 ulasan:

  1. mahunya beruntung dpat bf yg sangat2 amek kesah pasal aurat gf dye..itu brulah nmpak cara dye serius nak bmbing kite dunia akhirat,,tapi kalo dye wat tato je, kompen dye pk byk2 kali. memg la sesetengah lelaki xkisah kalo gf dye seksi skali pon coz it juz gf not bakal isteri..huhu
    dats my opinion..

    selangkah wanita tu keluar tak menutup aurat, dye dah membina mahligai kt neraka utk ayah or suami dye,huhu

    BalasPadam
  2. skang ramai yg tutup aurat ats tuntutan masyarakat tapi bukannya tutup aurat sebb tuntutan agama. terima kasih ingtkn sy :) salam perkenalan bro ben

    BalasPadam
  3. mama saya kisah... syukur alhamdulillah... huhu...

    BalasPadam
  4. betul..berapa ramai suami dan ayah yg akan masuk neraka sbb anak2 perempuan..renung2kan..

    BalasPadam
  5. biar dia jadi mak nanti baru dia tahu la apa perasaannya tengok anak dara dia pakai macam tu.. pulak tu, lelaki duk jeling-jeling / ushar-ushar anak dara dia.. haaaa


    >>My Latest Entry<<
    "You Again?"

    BalasPadam
  6. hurm... isu ini mesti diambil berat... bagus ben, usaha anda murni.. ingat memperingati memang x salah.. yang baik jadikan tauladan... kalau kita mampu fikir dosa dan pahala, kita boleh fikir mana yang baik dan mana yang buruk...

    BalasPadam
  7. btw.td nmpk abg Ben kat alamanda..tp segan nk tegor sbb abg Ben x kenal kite..huhu~

    isu nie mmg kene ader kesedaran dari hati sndiri..if d tegur..xkot menjadi mcm mencurah kan air d daun keladi jee..

    entry utk peringatan buat diri saye!

    BalasPadam
  8. @/Dayah//Nurul/
    salam perkenalan jua dari saya .. terima kasih kerana sudi singgah..

    BalasPadam
  9. @lulu_kiki
    erk... awat tak tegur jer.. tak kisah ..

    insyaallah ... sama sama kita ..

    BalasPadam
  10. dah berlambak teguran , tapi dorg wat xkisah gak..

    kang tegur , cakap kubur2 lain , ko apa peduli..haha

    Entri terbaru -> 10 tips menulis entri menarik

    BalasPadam
  11. gambar terbaik..ahaha

    tapi kan? dia tak rasa macam dia tak pakai seluar ke ha? musykil ni...

    BalasPadam
  12. @BEN ASHAARI fuhh kalau jumpa perempuan, suruh tegur ek... gatal la hang ni :D

    BalasPadam
  13. saya share entry abg ni kat fb..
    nak share2 ngan orang lain skali~thx

    BalasPadam
  14. bf saye tegur cara pakaian sy, dah bnyk kali sy try ubah, tapi nmpak cm x sopan jugak dye ckp...

    (T.T)...what should i wear.

    BalasPadam
  15. stuju sgt abg ben..yg malangnya bini org pun ada yg wat keja mcm ni..cian laki ja yg bayar maharnye tp suma org ble tgk..

    BalasPadam
  16. MMM..NI FIRS AKU KOMEN KAT BLOG BEN...NTAH LA TETIBA JE RASA NAK KOMEN BILA BEN MASUKKAN ENTRY PASAL AURAT NIH....BUKAN PE SEKSA ORANG LLKI NI SEBENARNYA....SO SAMA2LAH KITA RENUNG2 KAN DAN FIKIRKAN....JNGAN JADU NEGARA YANG BERTAMADUN TAPI MANUSIA YANG DIDALAMMNYA DAH X BERTAMADUN

    BalasPadam
  17. alhamdulillah beruntung dpt parents yg kisah ttg pakaian..bf lg la kisah..

    BalasPadam
  18. ramai laki suke awek diowg pakai cenggini. cutting cantik punye. tapi sy?baju kurung sudah... =)

    BalasPadam
  19. mantop ! . ahha
    bukan laki je suka . pompuan pon suke gak tengok . ngeh ngeh

    BalasPadam
  20. saya pun kadang nampak ada certain people pakai macam ni. malu dengan kaum sendiri

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI