I love u but …

 

image

Adegan 1 :

 

“ Suka betul u g KLCC eh ? “

“ Aah.. I kalau datang sini ,suka g taman dia .. tenang jer .. “

“ Wah .. romantik la awak ni .. Eh , awak , dah masuk zohor ni .. Jom g surau .. Kat mana mana surau sini yer .. “

“ Er.. er.. sana kot.. Eh , tak .. belah sana .. Tapi ari tu dah pindah blah sana .. I rasa dah tutup kot surau sini .. “

“ ….. “

 

Adegan 2 :

 

“ Awak .. awak suka perempuan camana yer ? “

“ Saya suka wanita solehah cam awak .. Lembut , sopan santun.. Solat bila tiba masa … dan utamakan keluarga .. “

“ Kalau begitu , saya mintak maaf la.. Kita terpaksa putuskan hubungan kita … “

“ Hah ? Tapi kenapa ?? “

“ Parents saya tak beberapa sukakan awak .. sbb awak tak solat , pakai seluar pendek , pakai rantai , dan paling utama .. awak pentingkan kawan kawan awak lagi dari keluarga awak .. “

“ Tang kawan-kawan tu , saya takleh terima ! Saya utamakan keluarga saya ok ! “

“ Kalau begitu , pasti awak solat , tak pakai rantai , dan tidak lepak sehingga jauh malam . kan ? Takkan parents tak nasihatkan awak kan ?

“ Erk … “

 

 

Adegan 3

“ Saya rasa , ini kali terakhir kita berjumpa. “

“ Tapi kenapa ? “

“ Awak sekadar membuang masa keluar dengan saya .. “

“ Kenapa lak awak kata begitu ? Apa buktinya ? “

“ Awak lebih suka bercerita tentang duniawi bila berada dengan saya.  Awak inginkan wanita solehah tapi saya tak nampak awak mampu jadi suami yang soleh . Bukankah ini membuang masa kita ? “

“ Esok jugak saya berubah ! “

“ Baiklah , jumpa saya setelah awak benar-benar berubah kerana Allah .. “

“Bagaimana saya nak buktikan yang saya berubah kerana Allah ?? “

“ Awak takkan jumpa saya lagi ! Sebaliknya akan terus meminang saya  dan menikahi saya selepas itu . “

“ Alamak .. “

 

Moral ? Adaaa …

25 ulasan:

  1. : pergghh..! Terbaik...suka yg adegan no2.. :)

    BalasPadam
  2. lidah kelu tanpe berbicare

    BalasPadam
  3. Aduh mmg entry terbaek ni..
    LELAKI itu ini.. ;)

    BalasPadam
  4. hahax...ade ke laki yg sanggup buat camtu ?? pepon tabik spring kat gurl yg berani cakap macam tu...hehe

    BalasPadam
  5. madah berhelah,
    aku sudah lelah,
    jangan buat lucah,
    pergi lah menikah!

    memedas je ye.. bagus!

    BalasPadam
  6. Tersenyum sorang2 bc N3 ni.. simple tp ada msg.
    Bravo!

    BalasPadam
  7. yang adegan 3 tu, ena prnah ckp kat ex bf...dah dia tak berubah jugak.. ntahlah..malas nk pikir...go on je yg dgn baru ni... tgokla sapa nk meminang t.heeee

    BalasPadam
  8. kita merancang, allah menentukan haha

    BalasPadam
  9. PERSOALAN yang punya JAWAPAN pasti...=)

    BalasPadam
  10. best..!!kepada lelaki2 budiman diluar sana... hehe.. kerana Allah lah kita bercinta k..

    BalasPadam
  11. suke adegan terakhir..hahaha..
    biler suruh meminang terus cakap ALAMAK..

    BalasPadam
  12. ehehe terbaikkkk! penuh pengajaran :D

    BalasPadam
  13. hambik satuuu~
    hehe..bagus pengajaran dier :)

    BalasPadam
  14. interestng!!
    mintak izin post di fb ye..thanks.

    BalasPadam
  15. awesome..menyedarkan...tapi zaman sekarang banyak L yang camni....:(

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.