Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 20 Disember 2011

I love u but …

 

image

Adegan 1 :

 

“ Suka betul u g KLCC eh ? “

“ Aah.. I kalau datang sini ,suka g taman dia .. tenang jer .. “

“ Wah .. romantik la awak ni .. Eh , awak , dah masuk zohor ni .. Jom g surau .. Kat mana mana surau sini yer .. “

“ Er.. er.. sana kot.. Eh , tak .. belah sana .. Tapi ari tu dah pindah blah sana .. I rasa dah tutup kot surau sini .. “

“ ….. “

 

Adegan 2 :

 

“ Awak .. awak suka perempuan camana yer ? “

“ Saya suka wanita solehah cam awak .. Lembut , sopan santun.. Solat bila tiba masa … dan utamakan keluarga .. “

“ Kalau begitu , saya mintak maaf la.. Kita terpaksa putuskan hubungan kita … “

“ Hah ? Tapi kenapa ?? “

“ Parents saya tak beberapa sukakan awak .. sbb awak tak solat , pakai seluar pendek , pakai rantai , dan paling utama .. awak pentingkan kawan kawan awak lagi dari keluarga awak .. “

“ Tang kawan-kawan tu , saya takleh terima ! Saya utamakan keluarga saya ok ! “

“ Kalau begitu , pasti awak solat , tak pakai rantai , dan tidak lepak sehingga jauh malam . kan ? Takkan parents tak nasihatkan awak kan ?

“ Erk … “

 

 

Adegan 3

“ Saya rasa , ini kali terakhir kita berjumpa. “

“ Tapi kenapa ? “

“ Awak sekadar membuang masa keluar dengan saya .. “

“ Kenapa lak awak kata begitu ? Apa buktinya ? “

“ Awak lebih suka bercerita tentang duniawi bila berada dengan saya.  Awak inginkan wanita solehah tapi saya tak nampak awak mampu jadi suami yang soleh . Bukankah ini membuang masa kita ? “

“ Esok jugak saya berubah ! “

“ Baiklah , jumpa saya setelah awak benar-benar berubah kerana Allah .. “

“Bagaimana saya nak buktikan yang saya berubah kerana Allah ?? “

“ Awak takkan jumpa saya lagi ! Sebaliknya akan terus meminang saya  dan menikahi saya selepas itu . “

“ Alamak .. “

 

Moral ? Adaaa …

25 komen :

jasmine jaszlee berkata... [Reply to comment]

Huuu ~ Kelu tiada kata2 . ^^v

:: Cik Nur :: berkata... [Reply to comment]

: pergghh..! Terbaik...suka yg adegan no2.. :)

FiHa berkata... [Reply to comment]

lidah kelu tanpe berbicare

Papa PUSS berkata... [Reply to comment]

Aduh mmg entry terbaek ni..
LELAKI itu ini.. ;)

tyhafyha berkata... [Reply to comment]

uhuu suka adegan 3 ,, =)

miss sue berkata... [Reply to comment]

hahax...ade ke laki yg sanggup buat camtu ?? pepon tabik spring kat gurl yg berani cakap macam tu...hehe

Lady Milo berkata... [Reply to comment]

madah berhelah,
aku sudah lelah,
jangan buat lucah,
pergi lah menikah!

memedas je ye.. bagus!

syafieyka_ff92 berkata... [Reply to comment]

hah ambik kau... kakakak :)

lieya syaira berkata... [Reply to comment]

[-_-'] . speechless. =)

de'orchid berkata... [Reply to comment]

terbaekkkk!!!

CT @ Acik Na berkata... [Reply to comment]

Tersenyum sorang2 bc N3 ni.. simple tp ada msg.
Bravo!

Eena Arrina berkata... [Reply to comment]

yang adegan 3 tu, ena prnah ckp kat ex bf...dah dia tak berubah jugak.. ntahlah..malas nk pikir...go on je yg dgn baru ni... tgokla sapa nk meminang t.heeee

Mazni berkata... [Reply to comment]

kita merancang, allah menentukan haha

Jia Nur Fizza berkata... [Reply to comment]

PERSOALAN yang punya JAWAPAN pasti...=)

ctnorhatika berkata... [Reply to comment]

good job gegurl... :)

syazana amira berkata... [Reply to comment]

nice ^_^

ridzuan sujari berkata... [Reply to comment]

best..!!kepada lelaki2 budiman diluar sana... hehe.. kerana Allah lah kita bercinta k..

Eiqa Nur berkata... [Reply to comment]

suke adegan terakhir..hahaha..
biler suruh meminang terus cakap ALAMAK..

Sunah Sakura berkata... [Reply to comment]

nice...

Sazuan Helmi berkata... [Reply to comment]

terbaik!

NiaLidia. berkata... [Reply to comment]

ehehe terbaikkkk! penuh pengajaran :D

fiey zara malaiqa berkata... [Reply to comment]

hambik satuuu~
hehe..bagus pengajaran dier :)

yanae_freak life berkata... [Reply to comment]

interestng!!
mintak izin post di fb ye..thanks.

Myiesha berkata... [Reply to comment]

awesome..menyedarkan...tapi zaman sekarang banyak L yang camni....:(

deen azmee berkata... [Reply to comment]

fuhhhh.. cabaran2.. huhu..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI