Soalan yang tak payah ditanya pada umum ! - BEN ASHAARI

Soalan yang tak payah ditanya pada umum !

 

Kadang-kadang ianya tak terfikir dek akal tapi mulut gatal nak luahkan ..

Ben , g gym ke ?

Dah terang terang aku masuk dalam pusat gym tu , boleh je dia tanya gitu ? Kalau mulut jahat maka aku jawab ..

Tak la.. ni nak g pusat urut spa .. Sakit pulak pinggang ni. Semalam g  dah . Best la pulak dia urut. Nak join ke ?

Kesilapan kita , kita tak latih otak kita agar berfikir sebelum bercakap. Yang kita latih , cakap dulu baru fikir ! Maka .. inilah kesannya ..

“ Eh, g keja ke ? “

“ Giler ke pagi pagi ni g kerja ? Aku nak g zoo la ni .. Rindu kat harimau ngan gajah. “

Maka , bermula hari ini , biar akal yang berbicara dan mulut sekadar pelepas kata .. Dalam erti kata lain , guna la otak kita tu 100% .. tak terlewat lagi ..

image

image

image

image

27 ulasan:

  1. betol-betol.. kdg2 sy pun geram.. nampak sy tengah makan tanye lagi tengah makan ke?? nak je jawab ' x la.. tengah lipat kain..'

    BalasPadam
  2. answer utk lion king tu yg buat kak liza tergelak... lawak tul !

    BalasPadam
  3. yg paling lawak The Lion King.. nmpk dia t'pengaruh sgt dlm citer cartoon..

    BalasPadam
  4. soklan2 yg perlu dijawab dgn tapak kaki atau tapak tangan je ni.. hahahah!

    ehh tetiba teringat ucapan di radio: sy tujukan lagu ni utk !!@#$ yg tgh lipat naju, !^%@$ yg tengah basuh keta dgn ucapan: tgh watpe tu?

    heavennnnn lahhhh, hahaha!

    BalasPadam
  5. hahaha...lawak jugak question diorg tu..saja nak cari pasal..

    BalasPadam
  6. memang dah jadi kebiasaan dalam kehidupan en ben ... tapi betul apa yg en ben katan tu ... saya setuju

    BalasPadam
  7. mungkin disoal begitu sekadar untuk berbasa basi..wpun dah tau jawapan tp masih nak tanya...hihi

    BalasPadam
  8. sebenarnya niat diaorang nak tegur, sebab tu bila sapa tanya bukan2 sebab x sempat nak fikir tanya apa (tengok keadaan). tapi betul gak, tak kan orang masuk jamban nak tanya "nak ehem ke dalam tu?" fikir logik gak. so lebih baik senyum dari cakap yang bukan2.

    BalasPadam
  9. agaknya dorang habis modal k0t nak bertanya soalan. hehe.

    BalasPadam
  10. melayukan bersopan santun...
    tu yang diorg suka nak berbasa basi tu..
    ngee~~

    BalasPadam
  11. Salam,

    ...antara fungsi bahasa melayu/bahasa malaysia ialah sebagai alat sapaan. Maka soalan seperti di atas menepati fungsi tersebut.

    BalasPadam
  12. miss z setuju..
    setiap pertanyaan yang kita ungkapan atau org lain bertanyakan,kadang2 adalah soalan yang tak perlu di ungkapkan..

    dan menjadi kebiasaan,sesuatu perkara yg kita sudah ketahui kita tanyakan kembali..cthnya: sihat ke?dah sa-sah kita nmpk org tu sihat walafiat..

    bertanyakan soalan yg tak perlu du ungkapkan,tp pada msa yg sama tnpa kita sedari,,kita juga pernah mengungkapkannya

    http://misszberceloteh.blogspot.com/

    BalasPadam
  13. hahaha.. betol, otak dan tutur kata perlu seiring dan sejalan... biar sehala gitu... hehehe

    BalasPadam
  14. Ben cakap jer yang Ben kuar jer dari perut ibu terus ketul-ketul ketak-ketak gitu. :-p


    Terbaru dari Logokoko:

    [18SX] Tak dapat merompak, rogol pon jadilah...

    [U] Melayang RM1,400!

    [U] Kari semalam?

    BalasPadam
  15. teringat masa dok hostel dulu ada junior tnya 'Sidai kain ke kak?'... saya jawab 'mana ada sidai kain, kan tgh masak ni?'...hehehe

    BalasPadam
  16. diorang takde niat pun untuk timbulkan soalan2 yang tak masuk akal tu..cuma niat orang tu nak tegur,,rasanya tak salah..daripada tak tegur langsung kan..tak de masalah pun..

    BalasPadam
  17. memanggg..otak automatik konpem tanyaaa mende tuu :)

    BalasPadam
  18. biasanya mkcik2 kat kg saya suka tya soalan mcm ni.. saya angguk n sengih je la.. ekekekeke.. >.<

    BalasPadam
  19. haha..lawak lah abg ben ni...otak nad lain la sikit sebab entry x mcm ni..:D

    BalasPadam
  20. hahaha serius lawak...penh juga lah kata cmni ngn kwn2..haha

    BalasPadam
  21. Selalunya org tnya mcm tu dia nk berbasi basi je..slalunya jd bila dgn org yg kita xberapa rapat sgt..mcm xtaw nk tnya ape dah wlupn bribu rbu solan boleh tnya..hehehe ^^

    BalasPadam
  22. hehehe,,saje nk wat lawak kot tanya camtu,,;)sy sendri pun penah jwb mcm tu jugk,,tp dikatakan gurau kasar plak,,hehe

    BalasPadam
  23. hehe. mmg padan la kena jwb mcm tu. kdg2 hot gak kena soalan cam ni dh tau kita buat apa. XD

    BalasPadam
  24. hahahaa..biasela tu..
    niat nk menyape..
    and terus ke topik utame soalan..huhu :p

    BalasPadam
  25. nak tegur tak kene gaya.soalan ntah pe2 kan..

    mas sllu kene..chat ..kawan bgi salam.mas jwb.then tnya,tdo ek?dh mas rply,tdo pe nya..alahai

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.