Rabu, 28 Mac 2012

Soalan yang tak payah ditanya pada umum !

 

Kadang-kadang ianya tak terfikir dek akal tapi mulut gatal nak luahkan ..

Ben , g gym ke ?

Dah terang terang aku masuk dalam pusat gym tu , boleh je dia tanya gitu ? Kalau mulut jahat maka aku jawab ..

Tak la.. ni nak g pusat urut spa .. Sakit pulak pinggang ni. Semalam g  dah . Best la pulak dia urut. Nak join ke ?

Kesilapan kita , kita tak latih otak kita agar berfikir sebelum bercakap. Yang kita latih , cakap dulu baru fikir ! Maka .. inilah kesannya ..

“ Eh, g keja ke ? “

“ Giler ke pagi pagi ni g kerja ? Aku nak g zoo la ni .. Rindu kat harimau ngan gajah. “

Maka , bermula hari ini , biar akal yang berbicara dan mulut sekadar pelepas kata .. Dalam erti kata lain , guna la otak kita tu 100% .. tak terlewat lagi ..

image

image

image

image

27 komen :

Fatin Najihah berkata... [Reply to comment]

pergi zoo? haha lawak XD

nafaz lynn berkata... [Reply to comment]

betol-betol.. kdg2 sy pun geram.. nampak sy tengah makan tanye lagi tengah makan ke?? nak je jawab ' x la.. tengah lipat kain..'

Liza @ Adzriel AB berkata... [Reply to comment]

answer utk lion king tu yg buat kak liza tergelak... lawak tul !

BrightEye berkata... [Reply to comment]

yg paling lawak The Lion King.. nmpk dia t'pengaruh sgt dlm citer cartoon..

✰ BbyzyЯaRoxx ✰ berkata... [Reply to comment]

soklan2 yg perlu dijawab dgn tapak kaki atau tapak tangan je ni.. hahahah!

ehh tetiba teringat ucapan di radio: sy tujukan lagu ni utk !!@#$ yg tgh lipat naju, !^%@$ yg tengah basuh keta dgn ucapan: tgh watpe tu?

heavennnnn lahhhh, hahaha!

wany berkata... [Reply to comment]

nice entry ! :)

Vanessa berkata... [Reply to comment]

hahaha...lawak jugak question diorg tu..saja nak cari pasal..

Razif Mokji berkata... [Reply to comment]

memang dah jadi kebiasaan dalam kehidupan en ben ... tapi betul apa yg en ben katan tu ... saya setuju

misz_eyza berkata... [Reply to comment]

mungkin disoal begitu sekadar untuk berbasa basi..wpun dah tau jawapan tp masih nak tanya...hihi

Awie Omar berkata... [Reply to comment]

sebenarnya niat diaorang nak tegur, sebab tu bila sapa tanya bukan2 sebab x sempat nak fikir tanya apa (tengok keadaan). tapi betul gak, tak kan orang masuk jamban nak tanya "nak ehem ke dalam tu?" fikir logik gak. so lebih baik senyum dari cakap yang bukan2.

Fiza Diaries berkata... [Reply to comment]

agaknya dorang habis modal k0t nak bertanya soalan. hehe.

Lindaannur berkata... [Reply to comment]

melayukan bersopan santun...
tu yang diorg suka nak berbasa basi tu..
ngee~~

Ros Illiyyuun berkata... [Reply to comment]

Salam,

...antara fungsi bahasa melayu/bahasa malaysia ialah sebagai alat sapaan. Maka soalan seperti di atas menepati fungsi tersebut.

miss Z berkata... [Reply to comment]

miss z setuju..
setiap pertanyaan yang kita ungkapan atau org lain bertanyakan,kadang2 adalah soalan yang tak perlu di ungkapkan..

dan menjadi kebiasaan,sesuatu perkara yg kita sudah ketahui kita tanyakan kembali..cthnya: sihat ke?dah sa-sah kita nmpk org tu sihat walafiat..

bertanyakan soalan yg tak perlu du ungkapkan,tp pada msa yg sama tnpa kita sedari,,kita juga pernah mengungkapkannya

http://misszberceloteh.blogspot.com/

!~ Dolly Auliya ~! berkata... [Reply to comment]

hahaha.. betol, otak dan tutur kata perlu seiring dan sejalan... biar sehala gitu... hehehe

logorithm berkata... [Reply to comment]

Ben cakap jer yang Ben kuar jer dari perut ibu terus ketul-ketul ketak-ketak gitu. :-p


Terbaru dari Logokoko:

[18SX] Tak dapat merompak, rogol pon jadilah...

[U] Melayang RM1,400!

[U] Kari semalam?

Jaja berkata... [Reply to comment]

teringat masa dok hostel dulu ada junior tnya 'Sidai kain ke kak?'... saya jawab 'mana ada sidai kain, kan tgh masak ni?'...hehehe

Syahmi Elias berkata... [Reply to comment]

diorang takde niat pun untuk timbulkan soalan2 yang tak masuk akal tu..cuma niat orang tu nak tegur,,rasanya tak salah..daripada tak tegur langsung kan..tak de masalah pun..

IEQAH berkata... [Reply to comment]

memanggg..otak automatik konpem tanyaaa mende tuu :)

AiSyA LiEzA berkata... [Reply to comment]

biasanya mkcik2 kat kg saya suka tya soalan mcm ni.. saya angguk n sengih je la.. ekekekeke.. >.<

Miss Nadya berkata... [Reply to comment]

haha..lawak lah abg ben ni...otak nad lain la sikit sebab entry x mcm ni..:D

hairy berkata... [Reply to comment]

hahaha serius lawak...penh juga lah kata cmni ngn kwn2..haha

icumm berkata... [Reply to comment]

Selalunya org tnya mcm tu dia nk berbasi basi je..slalunya jd bila dgn org yg kita xberapa rapat sgt..mcm xtaw nk tnya ape dah wlupn bribu rbu solan boleh tnya..hehehe ^^

missina berkata... [Reply to comment]

hehehe,,saje nk wat lawak kot tanya camtu,,;)sy sendri pun penah jwb mcm tu jugk,,tp dikatakan gurau kasar plak,,hehe

steffany daph berkata... [Reply to comment]

hehe. mmg padan la kena jwb mcm tu. kdg2 hot gak kena soalan cam ni dh tau kita buat apa. XD

Cik Niza berkata... [Reply to comment]

hahahaa..biasela tu..
niat nk menyape..
and terus ke topik utame soalan..huhu :p

MaYa MustWany berkata... [Reply to comment]

nak tegur tak kene gaya.soalan ntah pe2 kan..

mas sllu kene..chat ..kawan bgi salam.mas jwb.then tnya,tdo ek?dh mas rply,tdo pe nya..alahai

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI