Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 26 Jun 2015

Adab menyewa rumah bukan milik anda !

 

Bila masuk menyewa rumah orang , pastikan rumah tu camana keadaannya ! Dari dalam rumah hingga ke luar rumah. Pastikan segalanya ok , baru la masuk pindah ..

Dan bila nak keluar , ingat balik kenangan camana bila masu dulu.. Jangan keluar dari situ dengan meninggalkan segala kekotoran , sampah sarap yang akhirnya memberi nama buruk pada anda .. terutama pelajar !

Ini realitinya. Aku nak tegur lama dah. Tapi aku harapkan mereka mampu berfikir kerana mereka terdiri dari pelajar institut pengajian tinggi.. bukan sekolah rendah atau menengah !

image

Jangan pandang ringan sampah begini.. Semut gatal akan terhasil. Ulat , lipas , tikus.. Haih.. Ni skit ni , ari tu lagi banyak ! Aku tolong tutupkan berkali pintu sampah ni.. Pengutip sampah pon mesti geleng kepala punya.. Haiskh…

Bila menyewa rumah orang.. jagalah ! Jaga seperti hak sendiri !

6 komen :

Lyssa Faizureen berkata... [Reply to comment]

setujuuu .... nak sewa buat lah cara nak sewa.
ni takk , segala sampah sarapppp nak ditinggalkannye ..
Memang selalu nye masalah mcm ni , mmg pelajar je yg terlibat . lagi2 lelaki . haish . mcm budak2 =='

Semut Senyum berkata... [Reply to comment]

budak-budak sekarang dah macam tak de kesedaran sivik dah... huhuhu. sedih.

saye niza berkata... [Reply to comment]

tak tahu nak kate ape huhu

Dunia Zumal berkata... [Reply to comment]

Dulu rumah yang Zumal duduk sekarang pernah dibuat sewa, bila dorang tinggalkan, pintu bilik terkopak, tandas rosak, kotor tu memang tak dapat digambarkan la. Memang begini nasib jadi tuan rumah agaknya...

Uncle Zuan berkata... [Reply to comment]

bila etika manusia semakin berkurang

aKSARAfENDI berkata... [Reply to comment]

sebab tu saya tak nak sewakan rumah kat orang.kurang kepercayaan pada orang lain untuk jaga aset kita. Memang lah bulan2 dorang bayar sewa, tapi kalau rumah dah kotor dan rosak, kos merepair tu macam tak berbaloi je.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI