Han Rainforest Resort , Taman Negara

 

Impian jadi kenyataan. Lama dah aku teringin nak ke Taman Negara. Dan Han Rainforest Resort menjadikan impian aku tu ,satu kenyataan dan ianya tidak dapat dilupakan sampai bila bila !

image

Seramai 35 orang blogger dari Kelab Blogger Ben Ashaari serta beberapa orang media telah menikmati satu pengalaman yang cukup menarik di Taman Negara Kuala Tahan , baru-baru ini di bawah kendalian Han Rainforest Resorts.

Ok.. aku mulakan dengan penginapan. Walaupun Han Rainforest Resort ni dilanda banjir tahun lepas , mereka telah bangkit kembali dan memberikan kemudahan yang cukup terbaik buat para pengunjung. Bilik yang disediakan untuk aku , tiada television ! Mula mula agak terkejut tapi selepas semalaman di situ , baru aku paham.. aku takkan ada masa untuk tonton tv ! Menurut mereka , sebelum banjir , ada tv.. Heheheh…...

image

image

image

Ada kedai runcit. Tempat urut kaki.. Restoran. Pengangkutan. Segalanya ada dah di situ ! Selesa , tenang dan menarik ! Hehehe..

Aktiviti ? Ada banyak pakej di sediakan. Dan aku cadangkan korang untuk mencuba… Hehehehe..

Perkhemahan di perkampungan orang asli  !

image

image

Jungle Trekking !

image

image

Rapid Shooting !

image

image

4WD

image

image

image

 

Pokok Tualang ( pokok paling besar di Asia Tenggara )

image

image

image

Lata Berkoh

image

image

image

image

Dan banyak lagi aktiviti aktiviti yang menarik di Taman Negara Kuala Tahan ! Serius best giler ! Dan inshaAllah , kami akan kembali ke Taman Negara ini…

Aku syorkan korang menginap di sini kalau ke Taman Negara Kuala Tahan ! Confirm puashati !

HAN RAINFOREST RESORT

Co No : 673437-T / KPL 4647 Kuala Tahan, Jerantut, Pahang, Malaysia 27020

  • 09-2667888
  • hanrainforestresort@gmail.com

http://www.han-rainforestresort.com/

5 ulasan:

  1. bestnyaaaa. Husband baru balik sana, dengar dia cerita n upload gambarr waaaa jeles jeles hahaha

    BalasPadam
  2. Subhanallah cantiknya pemandangan di sana! Moga dapat sampai sana satu hari nanti ...

    BalasPadam
  3. Bestnya! Harap next time dpt laa pi

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009