Suhu panas direkodkan dan sekolah diberi cuti ! - BEN ASHAARI

Suhu panas direkodkan dan sekolah diberi cuti !

 

Fuhh.. Perlis dan Kedah dah dapat cuti. Yelah suhu panas melampau ni memang terlampau panas ! Huhuhuh.. Aku di dalam rumah pon terasa bahang. Dalam kereta , biasanya pasang aircond di level 2 jer tapi hari ni.. 3 koooo !

Aku kesan suhu melalui jam tangan mahal aku ! Haaa.. Mahall kooo ! Eleh , mesti ada orang kata.. Tu pun nak bagitau ke ? Bagitauu laa.. Sebab mahal ! Kalau murah , aku diam diam jer.. Hahahaha.. Takde la… gurau jer.. Jangan panas ehhh.. Biar cuaca  je panas ..kita jangan panas !

Gambar bawah ni.. ketika nak gi makan tengahari di Ummiza Cafe , Jenderam Hilir.. dekat dekat ngan daerah Sepang dah ! HAaa… ni dekat ngan hutan ni..

image

Ok.. pastu petang , aku detect lagi..

image

Berasappp ! Ok , aku try matikan aircond dan tutup tingkap ! Aku tau la panas ! Tapi ada manusia terlupaaa.. dia tinggalkan anak kecil dia dalam kereta .. atau tertinggal ! Kesannya ? Fuhhh..

image

Walaupun hari dah masuk petang tetapi bahang El Nino tetap terasa ! Dengan suhu begini , tak dinafikan gajah pon leh kena strok haba !

Sila berhati hati.. nak bersukan di luar rumah pon , sila pk masak masak.. Jerebu pon dah mula terasa kan ? Haaaa…  Berhati hati la yer..

3 ulasan:

  1. Panasnya disama.huhu sini 34Celcious pun dah panas tk tahan

    BalasPadam
  2. aktiviti koko sekolah anak pun dibatalkan juga...tapi Akhamdulillah, hari ini hujan..

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.