Selamat Hari Lahir buat sahabat, Adnan Ibrahim aka Mat Gebu !




Alhamdulillah.. bertambah setahun usia lagi sahabat aku ni. Usia bertambah tapi rupa makin macam orang muda jer ! Pergh... nak tau pakai apa sampai nampak muda ni ? Cer cita skit, Mat ! Heheeh.... tapi tak semuda aku la , kan kan ! Heee..

Mat Gebu atau nama sebenarnya Adnan Ibrahim ni adalah blogger yang tersohor dengan gambar gambar makanan yang gempak serta entrinya yang lengkap ! Di Facebook , dia kuat membebel ! Haaa.. Sapa yang biasa tengok , tau laaa.. Bisa dan padat ! 

Mungkin masih ada rakan rakan pembaca blog aku ni tak tau siapa Mat Gebu atau masih ada yang terkeliru , Ben Ashaari ke Mat Gebu ? Mestilah tidak.. Mat Gebu lagi hensem dari aku ! Haaa, nampak tak kejilatan kat situ ? Aku kena start belajar menjilat sebab PRU tak lama dah.. Mana tau dapat job job masyuk.. hahahaha... Pasang bendera maksud aku.

Ok.. berbalik pada Mat Gebu.. umurnya dah 46 tahun. Tapi dalam Mykad baru cecah 42 tahun. Seorang yang mudah merajuk tapi cepat tenang dan mudah memaafkan orang. Sekarang ni nampak lebih matang dan tenang orangnya. Faktor usia kah ? Heee...

Apa yang bagus sangat Mat Gebu ni ? Blognyakah ? Takkkk pon ! Aku tak kagum pon Mat Gebu dengan blognya tapi aku cukup kagum dengan ketabahan dia menjaga bonda tercintanya. Dulu dia turut menjaga arwah ayahnya. Mengadaikan usianya demi ibu bapanya. Satu pengorbanan yang teramat tinggi nilainya. Tak ramai anak sanggup buat gitu. Respek giler ! Dan barulah kagum pada blognya. Heee !

" Ya Allah sesungguhnya kami ini memohon dengan penuh pengharapan kepadaMu Ya Allah, sempena ulangtahun kelahiran sahabat kami ini, Adnan Ibrahim. Kau panjangkanlah umurnya dan kurniakan kepadanya kehidupan yang lebih bahagia dan berjaya dari tahun sebelumnya. Kurniakanlah kepadanya rezeki yang melimpah berkat dan direstuiMu Ya Allah. Jauhkanlah sahabat kami ini dari belenggu kesusahan, kemiskinan dan kebuluran darinya dan keluarga.

Ya Allah Ya Tuhan kami, bukakanlah kepadanya pintu kebajikan, pintu keberberkat, pintu kenikmat, pintu rezeki, pintu kesihatan, pintu keselamatan dan segala pintu kebaikan di dunia dan akhirat yang menjurus ke SyurgaMu Ya Allah. Dan kami jua memohon kepadaMu Ya Allah, jauhkanlah segala pintu kejahatan dan keburukan darinya dan keluarga.

Ya Allah, tiada yang mudah kecuali Engkau yang memudahkan dan Kau jua Ya Allah yang menjadikan yang susah itu mudah. Permudahkanlah kehidupannya dan keluarganya. Jauhkanlah dari segala bala dunia dan akhirat. Jauhkanlah dia dari pujukan iblis dan syaitan serta jauhkanlah dia dari kejahatan manusia dan jin yang memusuhinya dan jauhkanlah dia dari pengaruh nafsu yang menyesatkannya.

Ya Allah, Kau berikanlah padanya kesihatan fizikal dan mental yang terbaik, terangilah hatinya dengan cahaya hidayahMu, Perbaikanlah amalannya dan tunaikanlah hajatnya baik dalam agama, dunia dan akhirat. Hidupkanlah dia dengan keimanan dan matikan lah dia bila sampai masanya dalam keimanan. Sesunguhnya hanya Engkau yang Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu kejadian.

Ya Allah, ampunilah segala dosa-dosanya dan kedua ibubapanya serta keluarganya dan semua teman dan sahabatnya kerana hanya Engkau Maha Pengampun akan setiap dosa.

Ya Allah jadikan dia juga seorang mukmin yang soleh kepada semua yang berkaitan dengannya.

Ya Allah, kami menadah tangan mengakhiri permintaan ini dengan permintaan semoga Kau kurniakan segala kebahagiaan, kejayaan, kekayaan dan keindahan kepada sahabat kami ini di dunia dan akhirat. Kau Jadikan dia hamba yang beriman, bertaqwa, beramal soleh dan bersabar atas segala perintahMu dan ketetapanMu.

Amin Ya Allah, Amin Ya Rahman, Amin Ya Rahim "



9 ulasan:

  1. Happy birthday tu Che Mat Gebu.

    BalasPadam
  2. Aminn...terima kasih ben ashaari...

    BalasPadam
  3. Selamat hari lahir che mat, semoga dimurahkan rezeki dunia akhirat, sihat selalu dan bahagia...

    BalasPadam
  4. Huhu.. Baru hari ni tahu nama sebenar che mat gebu dan sedikit kisah hidup beliau. Selamat hari lahir che mat gebu sahabat baik Ben Ashaari... Semoga terus menjadi inspirasi kepada blogger2 lain..

    BalasPadam
  5. Happy birthday che mat.. Semoga Allah permudahkan segala urusan dunia dan akhirat che mat..

    BalasPadam
  6. happy birthday che mat!!moga sihat tubuh badan and dipanjangkan usia

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.