Betul punya rawatan di Rampai Puteri Medical Centre , Kuala Lumpur.

by - Sabtu, Mac 24, 2018

Pagi Jumaat , kul 2 pagi. Tiba-tiba suhu badan Qhaliff melambung tinggi. Badan panas. Dia tidur pun meracau semacam jer. Wife panggil aku yang kebetulan belum lagi lena. Terus bagi ubat demam. Dan bermakna , kena ponteng lagi la sekolah. Hurmm.. Punca demam , tak tau lagi. Tunggu esoknya baru nak gi klinik. Persoalannya , klinik mana ? 

Klinik mana ? Kenapa ? Gi je la klinik yang dah serasi dengan ubatnya.. kan ? Kalau gitu , baik beli ubat jer. Tak yah check doktor gitu... kan kan ? Bukan apaa... biasanya gi klinik yang selalu gi tu , doktor check ala kadar jer. Tanya gitu gini.. terus catat dan sudah ! Bayar dan amik ubat. Nah , tu yang malas... Bayaran ubat termasuk kaunseling. Tak berbaloi gitu.. kan ?

Teringat akan kelmarin.. yang aku gi ke Rampai Puteri Medical Centre untuk satu projek blog tuu ? Ada baca tak ? Huhh... nampak sangat tak follow blog aku ni. Tak peee ..tak peee... tau la aku tak muda dan kacak lagi ! Huwaaaaa.... Sila rujuk entri sebelum ini untuk mengetahui kenapa dan mengapa.. Ok , sambung... aku terus call buat temujanji. Selepas solat Jumaat , aku terus ke sana dengan Qhaliff.. 

Terletak di Setapak, aku sanggup ke sini sebab mudah untuk letak kereta dan selesa hospitalnya termasuk layanan staff. 



Di Rampai Puteri Medial Centre , mereka yang sedang mengandung , atau nak melahirkan anak juga boleh dapatkan rawatan di sini. Aku dah tengok wadnya. Memang untung la sapa ke sini. Harganya , memang masuk akal sangat ! 

Ok.. sambung. Doktor Faz sangat menyenangkan. Banyak persoalan dilemparkan pada aku sebelum dia buat rawatan untuk mencari punca. Dan akhirnya.... tau dah kenapa dan mengapa. 





Tonsil bengkak dan di dalam hidungnya pun ada sedikit bengkak akibat selsema yang berpanjangan. Kemudian nasihat berikan pada Qhaliff dan juga aku. Pastu dapat la ubat.  Huhuhu... Jika demam tidak berkurangan selepas 3 hari , kena datang semula. Kena amik darah. 

Alhamdulillah... harga ok ! 



Siap ! Qhaliff tersenyum lega. InshaAllah , nanti nak bawa Zahra dan Aariz lak untuk check up. Ubat cacing pun lom bagi kat diorang ni. ! Huhuhuh.. Daddy pon lama tak makan ubat cacing. Tu merenyam semacam je.. kan ? Hahaha..

Untuk pertanyaan mengenai Rampai Puteri Medical Centre  :



No Tel : +603-4131 2039 (Clinic) / +603-4144 4831 (Office)

Email : admin@rampaiputeri.com

Alamat : No 9 & 11, Jalan Seri Rejang, Rampai Business Park South, 53300 Setapak, Kuala Lumpur Malaysia

You May Also Like

11 comments

  1. Semoga Qhalif cepat sembuh :)

    BalasPadam
  2. Baru puas hati bila di periksa secara detail

    BalasPadam
  3. Bila dapat pemeriksaan yang teliti...puas hati...segera sembuh ya Qhaliff..

    BalasPadam
  4. Moga Qhaliff cepat sembuh aamin.. Abg ben sini leh scan 5d Utk kandungan tak? Excited nak scan detail.hihi

    BalasPadam
  5. sekarang ni memang musim demam budak2...ank buah pun demam gak, doc pun ckp benda sama...
    semoga segera sembuh ye qhaliff

    BalasPadam
  6. Terbaiklah servis dia, takdelah bayar mahal tapi jumpa doktor kadang 5 minit je.

    BalasPadam
  7. Nampak betul2 doktor tu belek Qhaliff ye...juju suka mcm tu doktor perhati semua anak baru buat keputusan apa sakitnya...kdg2 demam tonsil ni dia jangkit benda lain plak kan...risau...wahhh menarik lah hospital ni

    BalasPadam
  8. terbaik la servis Rampai Puteri Medical Centre KL ni, nnt nak bawa anak2 cek up kesihatan kat sini juga lah

    BalasPadam
  9. puashati kalo macam ni punya servis.Harga boleh tolak tepi,yang penting kepuasan itu lah yang sukar jumpa di hospital macam ni.

    BalasPadam