Duit ada , jangan simpan jer !

by - April 12, 2020

Kerajaan bagi bantuan kepada kita. Alhamdulillah. Ada yang berjimat cermat sebab katanya ekonomi akan teruk selepas selesai Covid 19. Hurm... Ok la.. Alasan kukuh tu. Tapi andaikata kita pergi dulu sebelum tu , camana ? Sayang je duit tu tak dimanfaatkan dengan sepenuhnya lak,kan ? 

Apakata... dari jumlah yang kita dapat tu ,sedekah sedikit ? Nah.... Tak tau nak sedekah pada siapa ? Sedekah je pada Majlis Agama Islam Selangor. Kenapa sini ? Sebab mereka tau pada siapa yang mereka akan salurkan. Contohnya baru baru ni mereka telah berikan sumbangan kepada 7 buah sekolah Tahfiz di sekitar Selangor dan begitu juga pada 100 keluarga yang memerlukan dan juga rumah anak yatim. 

Meh layan sat naa.... Semoga bermanfaat !




Maklumat lanjut , sila ke MAIS

You May Also Like

2 comments

  1. sesusah mana pun kita..kena fikir ada org yg lebih susah dan memerlukan dari kita

    BalasPadam
  2. betul..sedekahkan kepada yang memerlukan

    BalasPadam