Menarik sebenarnya blog ni ..

by - Rabu, September 29, 2010

 

Kebelakangan ini aku ada keluarkan tips yang mana aku biasa gunakan untuk 'melariskan' blog .. Tips ni tak la sebagus mana pon tapi ianya mujarab bagi aku ..

Ramai orang ingat untuk melariskan blog ni amatlah mudah .. Buat satu blog pastu ada la orang masuk baca , kan ? Persoalannya , siapakah orang itu ?

Ambil jalan singkat iaitu promosikan samada melalui pertukaran banner , meletakkan iklan , blogwalking dan banyak lagi cara yang digunakan untuk menjual blog mereka ..

Antara tips yang aku bagi ialah rajin update blog tapi ramai memberikan alasan masa sebagai penghalang .. Seperti aku bersenam di gym , jika aku rajin pergi dan bersenam dengan cara yang betul , insyaAllah aku akan dapat keputusan yang memuaskan.. Jika aku malas , maka berlemaklah badan aku atau sekadar telan ubat untuk kurus maka hasilnya tidaklah berpanjangan ...

Begitu juga blog .. selagi rajin kita update selagi itulah ada pengunjung .. Jika hari ini 10 orang yang datang , sekurangnya 1 orang akan menyebarkan khabar tentag blog kita .. 1 orang ini akan membawa 1 orang yang lain ... begitulah seterusnya .. lama kelamaan ??

Adakah kita nak lihat hasil yang segera dan pantas ? Dimana kepuasan itu? Apakah pengalaman yang akan diperolehi ? Itulah yang sering aku fikirkan sebagai seorang blogger .. Dengan berblog , secara tidak langsung aku rajin membaca ... Bukankah itu satu kebaikan ?? hehehe.. fikir fikirkan .. segalanya bukan hanya kerana $$

You May Also Like

5 comments