Harta aku ni , aku yang cari sendiri ! Takde kene mengena dengan kau !

by - Ahad, September 26, 2010

 

Wah .. layakkah seorang anak berkata sedemikian rupa pada ibunya ??  Sebenci mana pon seorang anak pada ibunya , dia tidak layak berkata sedemikian malah dia tak layak langsung membenci ibunya kerana hak membenci itu bukan milik seorang anak pada ibunya !

Sedarlah ... seteruk mana pon ibu kita ... setinggi mana dosa yang dia buat , itu antara dia dengan Allah .. kita sebagai anak , berdoa agar segala dosa dosa ibu kita itu diampuni Allah .. Itulah tanggungjawab sebagai anak .. bukan menyemai lagi kebencian didalam hati ..

Astagfirullah .. Sungguh pon apa yang aku tonton ni cumalah drama di ASTRO ( AMPUNKAN DOSAKU ) lakonan Fauziah Nawi , Azean Pasiran, Zamarul Hisham, Ezany, Darling Ngasri dan Ann Ngasri, namun kesannya amat mendalam.. Lakonan Fauziah Nawi mmg menjadi !! .. Semua menjadi sebenarnya .. hurm ..

image

Tidak mustahil ianya satu realiti yang amat memedihkan bagi mereka yang menanggungnya namun bukanlah satu alasan untuk kita melakukan dosa demi mencari sesuap nasi .. Bumi Allah terlalu luas. Rezeki Allah ada di mana mana .. Halal atau haram saja puncanya ..

Wallahu'alam..

You May Also Like

2 comments

  1. sedihhh sangat...selalunya apa yang terfikir di otak..akan berlaku...cepat dan lambat je...
    aku yang dah teda mak ni..tercari2...errrmmm.... ada yang sudi jadi mak angkat aku tak... ssoobbb...sobb...

    BalasPadam
  2. salam..

    hai en ben..
    kagum nye bila sy tgk most my blog fren tau n follow blog ni..:)

    BalasPadam