Lagi pasal Mamat Khalid

 

Kalau tak kerana membaca artikal kolumnis di HMetro tadi , pasti aku tak jumpa blog abang Mamat Khalid ni .. Bila aku tengok komen yang ada , rupanya ramai kawan kawan aku dah singgah blog dia lama dulu..

Dikira senior dalam penulisan blog kerana mengikut dari blog archivenya , dia dah mula menulis sejak 2008 lagi.. Dan blognya hanya menitikberatkan luahan hatinya .. Tiada iklan diblognya yer ! Hahahah... Lawak tapi sinis.. Sedas kena kat aku tapi macam aku kata , blog adalah sumber pendapatan sampingan aku yang mana aku tak perlu tinggalkan wife aku sebelah malam untuk keluar mencari rezeki atau membuat pinjaman bank bagi membuat perniagaan kecil-kecilan .. Lain orang lain caranya ..

Apa yang aku respek dalam penulisannya , dia ikhlas dan berpijak di bumi yang nyata. Mungkin pengalaman hidupnya mendorongnya menulis sedemikian rupa.

Dan dia gemar berbalas komen .. Katanya dia suka berdebat. Teringat Bob Lokman yang mana dia pon suka berdebat , menurut buku yang aku baca di mana dia sendiri yang menulis.

Macam biasa, komen yang pedas datangnya dari anonymous yang  terang terang lari dari isu yang dikeutarakannya .. Dikaitkan dengan politik mahupun ada yang bersikap kurang ajar dengan mengaitkan fizikal.

Aku tak nak ulas pasal Namawee tu .. Aku respek dia buka ruang buat sapa sapa nak komen di postnya.. Pergh.. Aku rasa dia merehatkan minda dengan membaca 'peel-peel' manusia ni.. Hehehe..

OK.. bagi mereka yang nak tau blog Mamat Khalid ni , klik TEMPURUNGPECAH .. Ni baru otai lagi selamba.. hahaha..

 

Blog Pilihan : tnZack J

7 ulasan:

  1. aku dah lama ikut blog mamat khalid...korang baca tulisan dia. faham fahamkan.

    BalasPadam
  2. haha... ben dah bagi shortcut... jom terjah!

    thanks ben!

    BalasPadam
  3. dh bc...mmg besT!SGT mndalam tulisannya :)

    BalasPadam
  4. sy suka menonton filem2 mamat khalid ni..biasanya, memang banyak beri pengajaran

    BalasPadam
  5. terima kasih abg ben kerana letakan link saya di blog popular tuan.

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI